Renault a avut o politică pe cât de interesantă pe atât de de profitabilă. Multă publicitate, oferte care sunau bine și prețuri care îți făceau cu ochiul. Erau perfecte pentru clienți mai puțin pretențioși și interesați de aspectul exterior neconvențional și interiorul finisat parcă la repezeală. Politica însă avea și un efect de bumerang asupra acelei categorii de clienți sensibili și atenți la orice detaliu. Renault a conștientizat că ultima clasă de consumatori este tot mai numeroasă și aplică schimbări majore resimțite atât pe concepte (Koleos, Egeus) cât și pe modele de serie (Clio și Laguna). Programul de îmbunătățire generală va fi continuat de Scenic, monovolum care din 2009 va beneficia de un design foarte șic acompaniat de câteva noi motorizări și tehnologii. Designul realizat de Patrick Le Ouement, se va înscrie în filosofia actualului Laguna dar va propune și liniile profilate ale viitoarei generații Megane. Clar, noul Scenic, va afișa un stil progresiv învăluit de forme elegante și atractive ale componentelor caroseriei. A treia generație este deja pe masa de lucru a inginerilor, iar misiunea lor este de a concepe un rival capabil să se lupte cu Citroen C4 Picasso, Opel Zafira și VW Touran. Mașina de familie va crește în dimensiuni atât cât să îi permită noului model să se plaseze între versiunea curentă de 5 locuri și cea de 7 locuri, Grand Scenic. În privința compartimentului pentru bagaje acesta va crește la peste 500 de litri, față de 480 cât are în prezent Scenic iar habitaclul va dispune de scaune modulare ce asigură utilizarea eficientă a spațiului disponibil. Motorizările vor fi atât diesel cât și benzină cu valori cuprinse între 100 și 175 de cai putere, optimizate pentru a putea face față noilor standarde de poluare. În dotarea de serie, Scenic 3 va include sisteme ca ESP și cruise control, iar acoperișul panoramic va fi oferit pe lista de opționale. Potrivit ultimelor informații prețul de pornire este estimat la 19.000 de euro.