Renault nu este cunoscută și nici percepută ca o marcă sportivă. Este oarecum injust dacă ne gândim că doar participarea în Formula 1 evidențiază adevăratul potențial al francezilor. Totuși, în gama ce numără acum zece modele de sine stătătoare regăsim nu mai puțin de șase versiuni sportive, ceea ce nu-i deloc puțin. Clio RS este una dintre acestea și se pare că nu îi mulțumește pe clienții micului model.
Nu performanțele sunt de vină, ci lipsa unei variante mai economice. Dacă motorul de 2.0 litri de 197 de cai putere este pentru amatorii șofatului agresiv suficient de puternic pentru a face zile negre unor mașini „cu ștaif”, o altă parte și-ar fi dorit un model cu aspect și ținută sportivă, dar în același timp un pic mai economic.
Renault spune prin vocea unui purtător de cuvânt că problema s-ar putea realiza pe viitor prin introducerea unei versiuni noi care se va plasa sub RS și care, dacă o luăm pe cale ierarhică, nu ar putea fi decât GT.
Sportivul hatchback ar putea avea două motorizări diesel și benzină întocmai ca Laguna GT. Pentru a păstra nota de dinamism, opțiunile pot fi propulsorul diesel dCi de 2.0 litri ce produce 180 de cai putere, iar pentru cel pe benzină cele mai indicate sunt unitățile 2.0 litri de 140 CP sau 2.0 litri turbo de 170 CP disponibile pe noua Laguna.
Indiferent ce unitate va fi aleasă, performanțele nu se vor ridica la înălțimea versiunii RS (Renault Sport): accelerație 0-100 km/h în 6.9 secunde, demaraj pe distanța 0 – 1000 metri în 27.5 secunde, viteză maximă 215 km/h.
Estetic, modelul nu va aduce nici o noutate dacă va sosi pe piață în următorii trei ani. Francezii spun că nu s-a luat o decizie fermă deoarece Clio RS este în grafic cu vânzările.
Cum însă pentru micul Twingo s-a găsit un loc atât pentru RS, cât și pentru o viitoare varinată GT, probabil că și Clio va merge pe aceeați rețetă, urmând a avea două modele sport care să împace ambele tabere.