Renault poate construi vehicule sportive cu aceeași ușurință și la fel de bine cum produce automobile de serie obișnuite.
Experiența acumulată în motorsport, cu precădere în Formula 1, permite francezilor să scoată din atelierele de creație modele „de foc”. Nu este pentru prima oară când Renault se află la o asemenea reușită, însă de data aceasta datele problemei stau cu totul altfel.
Londra – 22 iulie. Locul și data dezvelirii vulcanicului Megane R26.R, cel mai rapid model de serie din clasa compactă construit vreodată de Renault.
Așa cum vă informam în urmă cu două săptămâni, constructorul francez declarase că va aduce un model în premieră internațională fără a oferi amănunte.
Analizând însă proiectele de viitor am emis cinci ipoteze, iar prima (despre care am scris că este și cea mai probabilă) s-a dovedit a fi și cea corectă. Megane R26.R împrumută câteva componente ca motorul, cutia de viteze și diferențialul autoblocant de la Megane F1 Team R26, în schimb este echipat cu suspensii noi și o caroserie mult mai ușoară. Nu mai puțin de 127 de kilograme au fost date jos, grație folosirii unor materiale compozite – fibra de carbon și ultra-ușoare.
Construit de noua divizie Alpine, ce va înlocui prolifica divizie RST (Renault Sport Tehnologie), sportivul hatchback este primul test trecut cu brio de inginerii francezi.
Dovada o reprezintă stabilirea noului record pe circuitul de la Nurburgring, timpul oficial realizat de Megane R26.R, respectiv 8 minute și 17 secunde fiind unul de referință în clasa sa. Dotat cu un propulsor de 2.0 litri turbo ce produce 230 de cai putere și un cuplu motor de 310 Nm disponibil între 2000 si 6000 rpm, modelul este capabil de performanțe deloc neglijabile: demaraj de la 0 la 100 km/h în 6 secunde și poate atinge o viteză maximă de 237 kilometri pe oră.
Consumul de carburant este surprinzător, dar nu și incredibil, doar 8,5 litri la 100/km, în timp ce emisiile poluante nu depășesc 199 grame pe kilometru de dioxid de carbon.
Sunt disponibile șapte culori din care trei sunt exclusive: Lune Grey, Nacre White și Dynamo Blue. Sportivul hachtback are un aer extrem de agresiv, dat de jantele de 18 inch din aliaj vopsite în roșu, evacuările duble din titaniu, eleronul fixat pe acoperiș și vinilurile dispuse pe caroserie.
Megane R26.R va fi asamblat la uzina din Dieppe, Franța și va fi comercializat din octombrie. Producția va fi limitată la doar 450 de exemplare din care cele mai multe, 230, sunt rezervate pieței britanice.