Renault chiar pune preț pe calitate sau calitatea are un preț al ei?
Francezii au făcut cunoscute costurile de achiziție ale aclamatului model Laguna Coupe, prin care se încearcă depășirea imaginii de producător „de rând”. Cu modelul declinat direct din sedanul Laguna se face un salt calitativ important, chiar neobișnuit pentru marca Renault.
Toate bune și frumoase, până la bani. Prețul de bază în țara de origine, Franța, este de 31.900 de euro, pentru primul nivel de echipare – Coupe, cost la care pot fi achiziționate modele premium – cu ceva dotări pe ele, poziționate în aceeași clasă cu modelul Renualt. Pentru următorul nivel, Dinamique, disponibil cu motorul V6 de 3.0 litri ce produce 235 CP se va plăti și peste 42.000 de euro. Versiunea cea mai scumpă, Initiale, are un preț de bază de 47.300 de euro și, dacă includem și dotările, poate depăși ușor o cifră incredibilă pentru un vehicul Renault, respectiv 50.000 de euro.
Noul Laguna Coupe va avea patru niveluri de echipare, jante de 17 inch, proiectoare bi-xenon, opt airbag-uri și sistemele ABS și ESP.
Sub aspect tehnic, Renault echipează noul coupe cu două motoare V6, benzina de 3.5 litri, ce produce 240 de cai putere si 330 Nm și diesel V6 de 3.0 litri, ce dezvoltă 235 de cai putere și 450 Nm. Pe fișa tehnică mai figurează și versiuni diesel și benzină de 2.0 litri cu patru cilindri.
Laguna Coupe este primul vehicul din segmentul său care beneficiază de un sistem de direcție integrală Active Drive, ce conferă o ținută de drum exemplară, mai ales în viraje.
Derivat din versiunea Laguna sedan, modelul coupe se distinge prin profilul atent lucrat cu linii fluide și stilate așezate pe o caroserie frumos conturată. Secțiunea frontală, creionată pe un aer destul de agresiv, este dominată de imensa grilă motor cu inserții cromate, semn că sub capotă se află un motor ce necesită o ventilare adecvată. Blocurile optice și capota de formă trapezoidală cu un logo cromat de mari dimensiuni, sunt identice versiunii sedan. De la montanții față până la hayon și stopuri Laguna Coupe preia o linie nouă ce începe de la plafon arcuit și continuă cu umerii spatelui plonjați foarte lin spre portbagaj în aceeași manieră în care pilonii frontali coboară foarte elegant spre capotă. Dosul mașinii se remarcă printr-o protuberanță a ușii portbagajului, care este folosit atât ca piesă de rezistență în estetica spatelui, dar joacă și rol aerodinamic.
