Renault servește în teren. Folosind toată priceperea sa, manufacturierul francez va da primul examen adevărat ca producător de modele 4×4 cu noul Koleos.
Primul crossover autentic de la Renault nu va avea o viață prea ușoară, ținând cont de faptul că segmentul SUV este foarte aglomerat. Francezii văd în Koles o mașină universală, care poate duce la bun sfârșit sarcinile de zi cu zi ale unei vieți citadine.
Performant, agil și robust, crossoverul Renault dispune de tehnologiile necesare care pot face din condus o reală plăcere. Garda la sol înaltă este un semn că bordurile înalte sau gropile din orașe (acolo unde există) sunt obstacole ce pot fi trecute cu lejeritatea ce ți-o oferă numai un SUV.
Francezii au dezvoltat proiectul în Coreea de Sud alături de o echipă formată din ingineri Nissan și de la compania Samsung.
Din punct de vedere tehnic, noul Koleos împrumută motorizările și suspensiile de la Nissan X-Trail iar filonul estetic îl împarte cu fratele său vitreg, Samsung QMX.
Sistemul de tracțiune, din nou de origine Nissan, este capabil să preia cuplul de pe fiecare punte în funcție de aderență. În mod normal, tracțiunea se realizează 100% pe puntea față, iar în condițiile în care se constată pierderea aderenței, cuplul se împarte în mod egal ambelor punți prin intermediul unui cuplaj electronic.
Propulsia este formată din trei unități ce respectă standardul Euro 4. Koleos va beneficia de aportul a două agregate diesel dCI de 2.0 Litri de 150 și 175 CP și o unitate cu patru cilindri pe benzină de 2.5 litri ce generează 170 de cai putere.
Chiar dacă are o gardă la sol destul de înaltă, 206 mm, susținută serios de unghiul de atac (27) și degajare (31), noul crossover este mai degrabă un soft-roader, tracțiunea acționând în principal pe puntea față, iar în condiții de aderență precară cuplul motor este transmis și punții spate în proporție de 50%.
Renault Koleos va intra pe piața românească începând cu a doua jumătate a acestui an.