Renault Koleos, aventura începe



Renault Koleos, aventura începe
Renault Koleos, aventura începe

Renault a fost un deschizător de drumuri pe câteva segmente, în prezent de mare succes. Este de neînțeles ce s-a întâmplat cu grupul de vizionari francezi care au fost pe lângă subiect într-o vreme când toată lumea, cuprinsă de o frenezie delirantă, are un singur scop: crossoverul.
Semnalul că Renault ar intenționa să intre în rând cu lumea a fost dat la Paris în anul 2006 cu conceptul Koleos. Din nou, lucrurile se mișcă greu și abia după un și jumătate, ni se vestește că versiunea de producție va debuta în martie la Geneva. Poate că una din scuzele acestei întârzieri poate fi pusă pe și pe seama lansării la începutul lui 2008 a modelului QM5, versiune derivată din Koleos și adaptată cerințelor din Coreea de Sud.
Crossoverul francez este dezvoltat de o echipă formată din ingineri Renault, Nissan și de la compania Samsung, unite pentru a concepe un vehicul capabil să întrunească severele cerințe de securitate, confort și dinamică ale modelelor SUV de talie medie.
Din punct de vedere tehnic, noul Koleos împrumută motorizările și suspensiile (față/MacPherson – spate, independentă/multilink) de la Nissan X-Trail.
Propulsia este formată din trei unități ce respectă standardul Euro 4. Koleos va beneficia de aportul a două agregate diesel dCI de 2.0 Litri de 150 și 175 CP și o unitate cu patru cilindri pe benzină de 2.5 litri ce generează 170 de cai putere.
Chiar dacă are o gardă la sol destul de înaltă, 206 mm, susținută serios de unghiul de atac (27) și degajare (31), noul crossover este mai degrabă un soft-roader, tracțiunea acționând în principal pe puntea față, iar în condiții de aderență precară cuplul motor este transmis și punții spate în proporție de 50%.
Renault Koleos va intra pe piața românească în a doua jumătate a acestui an și se anunță a fi unul din cele mai tentante vehicule SUV.