Renault își va duce la bun sfârșit strategia denumită sugestiv „Contract 2009”.
Peste numai o săptămână vom asista la debutul unui nou automobil inclus în acest program de relansare al mărcii care vizează creșterea vânzărilor și a influenței brandului francez, până în urmă cu câțiva ani primul producător de automobile din Europa.
La porțile afirmării bate acum noul Clio Symbol, versiunea sedan a noii generații Clio ce va fi prezentată în premieră internațională pe 26 august 2008, în cadrul Salonului Auto de la Moscova.
Vizual, noua serie este complet diferită de generația curentă și reprezintă un salt evolutiv, bineînțeles pozitiv. Exteriorul are un contur diferit, francezii făcând apel la un limbaj estetic ce denotă maturitate. La partea frontală, elementele ce o compun sunt noi dar nu toate sunt și originale.
Blocurile optice și capota preiau până la un punct tema stilistică a celor de pe Sandero iar calandrul este ornat cu o baghetă cromată în stilul compactei Dacia, oferind un rafinament distinct.
Grila motor, este total diferită de cea a versiunilor Clio Hatchback și Grand Tour și se înscrie în registrul estetic al modelelor low-cost din curtea Renault – Logan Facelift și Sandero.
Interesant este faptul că emblema mărcii franceze nu mai este poziționată la baza capotei, așa cum se întâmplă în cazul ultimelor creații Laguna, Koleos, Grand Modus, Clio și viitorului Megane III, ci direct pe grila radiator realizată din plastic de culoare neagră.
Spoilerul este nou și prezintă o „fustă” cu rol aerodinamic iar priza de aer centrală este încadrată de proiectoare de ceață. Partea din spate a mașinii este dominată de un spoiler cu forme proeminente ce pornesc dinspre blocurile optice.
Ușa portbagajului este redesenată și găzduiește o lamelă cromată, noul Clio Symbol preluând această modă de la Logan Facelift. Stopurile sunt noi și inspiră dinamism, în ton cu linia fluidă a modelului francez.
Despre interior nu se știu prea multe amănunte, constructorul urmând a ne furniza toate datele necesare imediat după lansare.
Nici în ceea ce privește partea tehnică nu deținem informațiile pe care ni le-am fi dorit. Știm doar că întreaga paletă de motorizări diesel și benzină a fost îmbunătățită pentru a oferi un raport consum-prestații superior iar sistemul de suspensii (același ca la Clio II) și transmisia au fost revizuite pentru a garanta confort și eficiență.
Având proporții bine definite, noua generație se remarcă prin linia expresivă a exteriorului și calitatea designului. Noul Clio Symbol a făcut progrese și în ceea ce privește nivelul de confort al pasagerilor. Dimensiunile sale, lungime 4,26 m și înălțime 1,43 m, sunt ideale pentru un sedan de buget din clasa B. În aceste condiții, spațiul pentru cap și picioare nu ar trebui să reprezinte o problemă pentru cei cinci pasageri. Noul model Renault beneficiază de un portbagaj foarte încăpător, care face ca sedanul să poată fi folosit cu succes atât ca mașină pentru transportul uneltelor profesionale cât și în minivacanțele din fiecare sfârșit de săptămână când bagajele ocupă ceva mai mult loc.
Renault Clio Symbol este un model cu multiple avantaje, care vor atrage în special familiile tinere care sunt interesate să achiziționeze un automobil practic, economic și la un preț just.
Sedanul este destinat piețelor Europei Centrale și de Est, Rusia, Turcia și țările din regiunea Maghreb (Maroc, Algeria, Tunisia, Egipt, Libia și Mauritania).
