Registrul Auto Român va transmite CE informații privind emisiile de carbon produse de mașinile noi



Regia Autonomă Registrul Auto Român (RAR) va fi desemnată să colecteze și să comunice Comisiei Europene (CE) informații privind emisiile de dioxid de carbon produse de autoturismele noi, în conformitate cu o decizie a Parlamentului european din anul 2000.
Mandatarea Registrului Auto Român pentru informarea CE va fi realizată în baza unei hotărâri de Guvern, inițiate de ministerele Transporturilor și Mediului, proiect care a fost avizat de ministerele Justiției, Internelor și Departamentul pentru Afaceri Europene.
„Decizia Parlamentului European de stabilire a unui program de supraveghere a mediei emisiilor specifice de CO2 produse de autoturismele noi prevede ca statele membre UE să colecteze, săprelucreze și să transmită anual o serie de date privind emisiile pentru mașinile noi înmatriculate pe teritoriul lor în cursul anului precedent”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Totodată, Ministerul Mediului va informa oficialii europeni că RAR a fost desemnat pentru informarea CE.
Potrivit actului normativ, RAR și Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor și Reformei Administrative (MIRA) vor încheia un protocol, în baza căruia MIRA va transmite Registrului în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii datele privind autoturismele noi înmatriculate în 2007.
Începând cu anul 2009, informațiile vor fi transmise RAR până la 15 februarie.
Ministrul Economiei și Finanțelor, Varujan Vosganian, a declarat, joi, la audierea publică privind proiectul de ordonanță de urgență privind taxa de poluare auto, că de la 1 ianuarie 2007 până în prezent în România au fost înmatriculate 450.000 de mașini, din care 330.000 de unități sunt noi.
Guvernul a discutat, la sfârșitul lunii martie, proiectul ordonanței de urgență prin care este propusă introducerea taxei de poluare auto, care să înlocuiască taxa de primă înmatriculare aflată în vigoare. Taxa de poluare auto este calculată în funcție de datele tehnice ale fiecărei mașini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon și de noxe.
După noua grilă, aplicabilă de la 1 iulie, taxa crește pentru mașinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 și Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuși mai mare pentru automobilele vechi de import.