Reduceri de până la 50% pachetele de vacanță de vară vândute în decembrie



Agențiile de turism au lansat în luna decembrie programul „Turbo early booking”, cu reduceri de până la 50% pentru pachetele de vacanță din vară vândute până la sfârșitul acestui an, discounturile fiind duble față de programul clasic early booking, care se încheie la finele lui martie.
„În luna decembrie agențiile au lansat în premieră turbo early booking, un program cu reduceri speciale valabile doar până la sfârșitul anului. Discounturi care sunt aproape duble față de programul clasic early booking, care se încheie la 31 martie”, a declarat pentru MEDIAFAX Marius Usturoiu, proprietarul Mareea, una dintre cele mai mari agenții de turism intern din România și principalul turoperator specializat în litoralul românesc.
El spune că reducerile din decembrie ajung până la 40-50%, iar începând din ianuarie și până la finalul lui martie sunt de maxim 25%.
Și Cristian Pandel, proprietarul grupului de agenții Christian Tour, unul dintre cele mai mari din piață, spune că față de reducerile din decembrie, în ianuarie prețurile pentru early booking vor crește cu aproximativ 20%.
Reducerile scad treptat la începutul anului, afirmă și Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45, în medie cu 10% pe lună, ajungând în martie la 20-25%.
Usturoiu spune că printre destinațiile care pot fi cumpărate cu mari reduceri în decembrie se numără litoralul românesc, Grecia, Turcia, Bulgaria și Spania.
Burcea spune că în ceea ce privește agenția pe care o conduce cea mai vândută destinație prin early booking este Turcia, dar și Bulgaria. Sunt și destinații care nu reduc prețurile pentru cei care cumpără vacanțe în avans, și printre ele se numără Coasta de Azur din Franța.
Și în România sunt pachete care nu se vând prin early booking. „Destinațiile de iarnă în mod special nu s-au integrat în acest tip de program. În țară, cel mai slab se vând destinațiile balneare”, spune Usturoiu.
Programul early booking a luat amploare în ultimii ani în România, ajungând să ocupe o pondere din ce în ce mai mare în vânzările agențiilor de turism. În cazul unora dintre agenții, vânzările de pachete early booking au ajuns la o pondere de 30-40% din totalul afacerilor.
Dar, ca de fiecare dată, România este printre ultimele când este vorba de o tendință în domeniu. Dacă discounturile medii acordate de hotelierii din Grecia, Turcia, Bulgaria sau Spania sunt de 30-40%, în România media este 15-20%.
Și acesta este încă un motiv pentru care hotelurile românești sunt printre cele mai goale din Europa, alături de slabul apetit pentru atragerea turiștilor străini, de lipsa agrementului, a investițiilor în modernizări și a programelor all inclusive, care fac ca litoralul Bulgariei să fie plin tot sezonul.