Panourile publicitare în care cunoscuta cântăreață și actriță Jojo (Alexandra Cătălina Grama) face reclamă la două piese de vestimentație populare mai ales în perioada verii, când se merge des la plajă – slip și sutien, au devenit ținta unei campanii distructive a unor suceveni mai pudibonzi.
Nemulțumiți de faptul că vedeta filmelor „Poker”, „Nașa” ori „S-a furat mireasa”, dar și a emisiunilor de divertisment TV „Divertis” și „Serviciul Român de Comedie” apare prea „golașă” în reclamă, un grup de suceveni, care s-a remarcat și în trecut prin acțiuni similare, a distrus respectivele mesaje publicitare din oraș, aruncând cu vopsea peste ele.
Panouri publicitare în care Jojo face reclamă la slipii și sutienele produse de o firmă de confecții, ale cărei produse se vând în cadrul unui hipermarket sucevean, au fost acoperite cu vopsea, dintr-un capăt în altul al Sucevei. De la panoul publicitar din sensul giratoriu de la fostul Galleria Mall, la cel din zona Torino, de la ieșirea din Suceava înspre Salcea, de la cel din zona stației Bancă până la cel din intersecția Mărășești, aproape toate panourile care o arată pe Jojo în costum de baie au fost „cenzurate” cu găleți de vopsea aruncate peste ele.
„Avem cunoștință despre aceste situații, dreptul la petiție este unul garantat constituțional, iar la primărie sunt înregistrate o serie de petiții din partea unui grup de cetățeni care își manifestă îngrijorarea și dezaprobarea vizavi de aceste forme de publicitate pe care le consideră nepotrivite. Dar acțiunile îndreptate contra proprietății private, precum stropitul cu vopsea, nu sunt în conformitate cu legea”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei, care răspunde de activitatea de urbanism la nivelul municipiului Suceava.
În petiția transmisă de cei care s-au arătat indignați de reclama cu Jojo se spune: „Nu vrem să fim consumatori de pornografie stradală. Dorim să ne bucurăm de inocența copilăriei noastre, drept dat de Dumnezeu. Acum când «X» a umplut Suceava și România cu mesaje pornografice care ne afectează foarte mult, vă rugăm să luptați pentru protecția noastră vizuală”.
În opinia autorilor respectivei petiții, care în reclamații anterioare s-au autointitulat “Grupul de cetățeni iubitori de moralitate publică”, reclama de pe panourile „atacate” cu vopsea are un „caracter obscen”, drept pentru care au solicitat ca proprietarii acestora să fie obligați să le dea jos.
Pe de altă parte, autoritățile locale spun că nu există temei legal ca reclama respectivă să fie interzisă la afișare.
„Vizavi de orice mijloace și mesaje publicitare există păreri pro și contra. Atât timp cât legiuitorul reglementează într-un fel, este imposibil să iei anumite măsuri care te-ar face culpabil de abuz în serviciu. Autoritatea locală poate lua anumite măsuri, dar în limitele legii”, a precizat Ovidiu Doroftei.
De cealaltă parte, reprezentanții firmelor de publicitate stradală consideră ceea ce s-a petrecut la Suceava un act de vandalism, care le aduce prejudicii nu doar financiare, ci și de imagine.
„Pagubele produse sunt considerabile, pornind de la prețul de producție al afișelor, cel de afișare, întreținere a panourilor, până la nemulțumiri ale clienților și pierderea încrederii acestora, încât, în unele cazuri, se poate ajunge și la anularea contractelor”, a explicat Adrian Bendescu, reprezentantul unei firme de publicitate stradală.
În 2012, reclamele cu vedeta Playboy Gina Pistol, tot la piese vestimentare de la aceeași firmă de textile, au stârnit indignarea aceluiași “grup de cetățeni iubitori de moralitate publică”, dar atunci acțiunile de distrugere a afișelor publicitare s-au limitat la doar câteva zone mărginașe ale municipiului.
Suceava
Reclamele cu Jojo în slip și sutien, distruse pentru că ar fi „pornografie stradală”
