Bugetul localității, prețul gigacaloriei, transferul activității de salubritate de la Primărie la SC Servicii Comunale SA sînt doar câteva din subiectele importante pentru rădăuțeni care au fost analizate în Consiliul Local și asupra cărora s-au luat decizii săptămâna trecută.
Activitatea de salubrizare a localității va fi transferată pe bază de protocol fără plată de la Primărie la SC Servicii Comunale SA, începând cu data de 1 martie. Activele aferente acestui serviciu, respectiv un tractor, o automăturătoare și un greder semipurtat vor fi transferate cu plată, la o valoare de inventar de circa 150 mii RON. Cei 27 de angajați care-și desfășurau activitatea la acest sector vor fi, de asemenea, transferați la Servicii Comunale. S-a luat decizia de externalizare a acestui serviciu deoarece legislația prevede ca serviciile publice de salubrizare a localităților trebuie să se alinieze la standardele și normele europene, iar practica în țările membre U.E. impune existența unui singur operator zonal sau regional. Activitatea de salubrizare a localității a funcționat ca serviciu propriu în cadrul Primăriei din 1995, reușind până la această dată să mențină nivelul estetic al municipiului la un nivel bun, în ciuda problemelor cu care s-a confruntat. Cu oameni puțini, în condiții de fluctuație mare de personal, din cauza salarizării reduse, conform prevederilor legale pentru instituțiile publice, la un volum mare de lucrări conexe, acest serviciu a făcut față cerințelor.
Decizia ca întreținerea spațiilor verzi, curățenia în oraș și repararea mobilierului stradal să se execute cu angajații Primăriei s-a luat cu ani în urmă, nu de dragul de a mări organigrama și statul de funcții al Primăriei, ci având în vedere, în primul rând, rațiuni economice. Pentru aceleași activități, la o societate prestatoare de servicii, municipalitatea trebuie să achite TVA, iar în tarife este cuprins și un profit, ce mai adaugă câteva procente la factură. Ca să nu mai spunem că nu întotdeauna „viteza de reacție” la solicitările executivului de a se rezolva problemele ce apar în oraș este una corespunzătoare – și avem ca exemplu iluminatul public.
Prin transferul salubrizării la Servicii Comunale, societate având ca unic acționar Consiliul Local, credem că nu vor apărea probleme. Pe rădăuțeni nu cred că-i interesează atât cine mătură și ridică gunoaiele în oraș, ci ca orașul lor să fie în continuare curat și îngrijit, un oraș bine gospodărit.






