Înscrierea emisiilor de dioxid de carbon în cartea de identitate a autovehiculului se realizează, de joi, doar prin prezentarea documentelor mașinii la Registrul Auto Român (RAR), fără să fie necesară prezența fizică a vehicului, excepție făcând cele prevăzute cu filtru de particule.
Astfel, posesorii de autovehicule din categoriile M1 (vehicule de pasageri care au, în afară de scaunul șoferului, cel mult opt locuri pe scaune – n.r.) și M1G (vehicule de teren – n.r.) care dețin o mașină ale cărei emisii poluante nu sunt trecute în cartea de identitate a vehiculului (CIV), trebuie să se prezinte la RAR cu documentele mașinii, după o programare anterioară, nivelul emisiilor fiind trecut în CIV de către experții RAR, care preiau informațiile dintr-o bază de date cu toate mașinile fabricate ori comercializate în Europa, a declarat, joi, agenției MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al RAR, Lorena Stroe.
Pe de altă parte, posesorii de autovehicule dotate cu filtru de particule trebuie să se prezinte cu autovehiculul și cu documentele de omologare.
Tariful pentru verificarea în baza de date și menționarea dioxidului de carbon și / sau a filtrului de particule pe cartea de identitate a vehiculului este de 24 lei.
Pentru vehiculele din celelalte categorii (M2, M3, N1, N2 și N3 – n.r.), emisiile de dioxid de carbon nu se trec pe CIV, taxa de poluare urmând să fie achitată după formula de calcul a taxei auto care scoate din ecuație emisiile de dioxid de carbon.
„Dioxidul de carbon se trece în CIV numai pentru M1 și M1G, cu excepția autovehiculelor pentru care valorile nu sunt măsurate, și aici intră vehiculele fabricate pentru alte state decât pentru cele din comunitatea europeană și cele pentru care nu s-au măsurat emisiile de dioxid de carbon (deci nu există în baza de date informații despre acest tip de emisie – n.r.). În această situație, posesorul de autovehicul poate opta pentru măsurarea nivelului de emisii de dioxid de carbon, trecerea lui în CIV și plătirea taxei după formula care ține cont de CO2, sau poate alege să plătească taxa după formula care exclude din calcul emisia de dioxid de carbon”, a afirmat pentru MEDIAFAX șeful departamentului de consultanță tehnică al RAR, Adrian Criț.
Potrivit acestuia, este mai convenabil pentru contribuabil să plătească taxa auto după formula care nu include în calcul emisiile de dioxid de carbon, pentru că diferența între valoarea taxei pentru o mașină care are trecute în acte valorile de CO2 și una care nu le are menționate este de circa 200 de euro în plus pentru cea din urmă, în condițiile în care operațiunea de determinare și de trecere în CIV a emisiilor de dioxid de carbon costă circa 600 de euro.