Raportul privind accidentul aviatic din Apuseni menționează că echipamentele de localizare pentru situații de urgență (ELT) nu au funcționat pe frecvența prevăzută de Regulament, ci pe o alta, care nu permitea localizarea, iar Centrul de căutare Satelitară de la Moscova nu a comunicat niciun răspuns, informează Mediafax.Raportul invocă Regulamentul privind gestionarea situațiilor de urgență generate de producerea unui accident de aviație civilă, aprobat prin HG NR. 741/2008, conform căruia alarmarea în caz de accident aviatic se face de către ROMATSA și/sau de către Sistemul național pentru apeluri de urgență – 112. „Art.16 din același Regulament specifică faptul că, în baza alarmei primite, Centrul de coordonare – ROMATSA determină zona de căutare a aeronavei dispărute și declanșează operațiunile de căutare prin unitățile operative de căutare în a căror zonă de responsabilitate se presupune că ar fi avut loc accidentul (respectiv Unități operative ale Ministerului Afacerilor Interne și unități operative ale Ministerului Apărării Naționale)”, arată documentul. „În acest caz însă, echipamentele de locație pentru situații de urgență (ELT) ale aeronavei nu au funcționat pe frecvența de 406 MHz, prevăzută de Regulament, ci numai pe cea de 121,5 MHz, care nu era aptă să permită localizarea. Au existat informații de la aeronave în zbor despre emisia stației ELT a aeronavei BN2 prăbușite, dar nu a exista o informare de la Centrul COSPAS – SARSAT (Centrul de Căutare-Salvare Satelitară), prin Centrul de la Moscova (MCC). Fiind ulterior contactat, de către ROMATSA, (telefonic și prin e-mail) Centrul de la Moscova nu a comunicat nici un răspuns”, susțin autorii raportului.