Range Rover pornește cu dreptul în anotimpul în care se spune cel mai frecvent că se numără bobocii. Versiunea 2010 a celui mai exclusivist SUV britanic a pășit în România, iar lansarea sa coincide în mod fericit cu predarea primului exemplar.
Modelul livrat clientului din țara noastră este un Range Rover Supercharged, cea mai puternică varianta Range Rover, alimentată de un nou motor V8 pe benzină.
„Într-un an complicat precum 2009, marca Land Rover se află într-o perioadă deosebit de prolifică. Prin aducerea în România a noii game, dorim să le oferim clienților exigenți un nou standard de calitate și performanță 4×4”, declară Cristian Andras, Director General Premium Auto, importatorul oficial Land Rover in România.
Cel mai luxos, inovator și performant autovehicul 4×4 beneficiază de două motorizări cu un consum redus cu 7,3%, ambele fiind capabile să îndeplinească acum normele Euro 5. Opțiunile clienților se pot îndrepta către versiunea diesel de 3.6 litri care generează 272 cai putere sau unitatea de 5.0 litri care produce 510 cai putere, același care animă și versiunea de top Jaguar XFR. Motorizarea pe benzină asigură un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde, consumul anunțat de producător fiind de 14,9 l/100 km.
Ca dotări menționăm prezența sistemului Surround Camera, care permite parcarea ușoară a mașinii prin intermediul a cinci camere video, funcția pilot automat, și o nouă interfață pentru iPod și Mp3 player. Range Rover Facelift vine cu suspensii optimizate și o evoluție a sistemelor Terrain Response și HDC (asistența la coborâre).
În premieră, șasiul acestui model este echipat cu un sistem unic denumit DampTronic Valve Technology, care măsoară presiunea exercitată asupra amortizoarelor, mașina optimizând singură ținuta de drum.
Pe parte estetică, designerii și-au îndreptat atenția spre blocurile optice dotate acum cu tehnologie LED, spoilerele, capotă și grila motor, revizuite atât de subtil încât diferențele față de modelul 2007 pot fi identificate la o examinare ceva mai atentă a exteriorului.
Interiorul nu a rămas neatins, astfel că posesorii versiunii 2010 vor regăsi materiale de o calitate mai bună, tapițerie din piele fină care acoperă plafonul și inserturi cromate. Planșa de bord, retușată cu bun gust, înglobează indicatoare de bord virtuale, unde pot fi vizualizate informații legate de activitatea motorului.
Versiunile diesel ale modelului restilizat Range Rover au în țara noastră prețuri cuprinse între 87.465 euro și 111.741 euro cu TVA, iar cele pe benzină între 110.551 și 126.735 euro cu TVA.