După articolul din „Monitorul”

„Radarul” poliției și-a schimbat foliile ilegale



– Loganul albastru cu numărul B-04-EGB, care, au aflat reporterii „Monitorul”, avea aplicate ilegal pe geamurile laterale din față folii de culoare închisă, a intrat peste noapte în legalitate
Autoturismul marca Dacia Logan cu radar, aparținând Poliției Rutiere Suceava, care, au aflat marți reporterii de la „Monitorul de Suceava”, ieșea în trafic încălcând legislația rutieră, având geamurile laterale din față camuflate ilegal, a intrat peste noapte în legalitate.
Miercuri dimineață, imediat după apariția articolului, mașina a fost dusă la Registrul Auto Român, filiala Suceava, fiind supusă unei verificări tehnice. Concluzia trasă de specialiștii RAR este că autovehiculul respectă prevederile regulamentului privind vizibilitatea. Foliile de pe geamurile laterale din față ale mașinii nu mai erau acum cu grad de vizibilitate de doar 5%, ci treceau de 70%, limita legală. Inginerul Tiberiu Lupu, șeful RAR Suceava ne-a confirmat că miercuri dimineață mașina era în regulă 100%. Asta în condițiile în care cu doar o zi înainte, Loganul polițiștilor de la circulație avea aplicate folii cu o transparență de doar 5% și pe geamurile laterale din față.
– Folii schimbate peste noapte
Reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Suceava nu au recunoscut că foliile au fost schimbate peste noapte. Au spus doar că acum mașina este în regulă și s-au ascuns în spatele raportului de verificare tehnică făcut miercuri dimineață. Pe de altă parte, nimeni din cadrul poliției nu a contestat faptul că mașina a circulat ilegal până miercuri dimineață, pozele cu autoturismul și prevederile legale stipulate în reglementările RAR în vigoare fiind incontestabile.
– Geamuri fumurii care camuflează polițistul și aparatul radar
Agenții de la Serviciul de Poliție Rutieră Suceava acționează în trafic cu cinci mașini pe care sunt montate radare. Două dintre ele nu sunt marcate, ceea ce nu contravine însă legislației rutiere. Una dintre mașinile fără însemnele poliției, Loganul albastru cu numărul B-04-EGB la care facem referire, acționa în trafic cu folii de culoare închisă, care nu asigură transparență, pe lunetă și pe toate cele patru geamuri laterale.
După ce ne-am consultat cu un specialist de la RAR am aflat că aceste „dotări” nu sunt tocmai legale. Mai exact, foliile laterale aplicate pe geamurile laterale din față trebuie să asigure un grad de transparență de 75%, adică să asigure o bună vizibilitate a șoferului. Foliile de pe mașina poliției aveau însă un grad de vizibilitate de doar 5%. Cum mașina nici nu este inscripționată cu însemnele poliției, șoferii erau prinși adesea de radar. Dacă totul ar fi fost legal, așa cum susțineau polițiștii de la circulație, nu ar fi fost nici o problemă. Cel puțin din punct de vedere al foliilor de pe geamuri, însă, prevederile legale au fost încălcate.



Recomandări

Condamnat cu suspendare după un accident mortal, a condus beat și cu permisul anulat și a fugit de polițiști

Condamnat cu suspendare după un accident mortal, a condus beat și cu permisul anulat și a fugit de polițiști
Condamnat cu suspendare după un accident mortal, a condus beat și cu permisul anulat și a fugit de polițiști

Au venit din Timiș la o nuntă în Suceava și au ajuns pe pat de spital, cu leziuni grave, după ce un șofer beat le-a izbit mașina

Au venit din Timiș la o nuntă în Suceava și au ajuns pe pat de spital, cu leziuni grave, după ce un șofer beat le-a izbit mașina
Au venit din Timiș la o nuntă în Suceava și au ajuns pe pat de spital, cu leziuni grave, după ce un șofer beat le-a izbit mașina

Un șofer care a depășit aiurea și a forțat revenirea pe bandă a provocat accidentul de la Frătăuți, în care a murit o tânără mamă

Un șofer care a depășit aiurea și a forțat revenirea pe bandă a provocat accidentul de la Frătăuți, în care a murit o tânără mamă
Un șofer care a depășit aiurea și a forțat revenirea pe bandă a provocat accidentul de la Frătăuți, în care a murit o tânără mamă