Radare de ultimă generație, care nu pot fi reperate de detectoarele pe care se bazează acum mulți șoferi, vor intra în dotarea Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Suceava începând de săptămâna viitoare. Polițiștii de la circulație vor avea la dispoziție 12 aparate noi de radar, montate pe mașini noi.
„Cele 12 autospeciale dotate cu noile radare au fost deja repartizate de la nivel central județului nostru, iar preluarea lor este programată pentru începutul lunii martie. Imediat ce le vom aduce în județ le vom repartiza în teritoriu și preconizăm să le dăm în folosință în cel mai scurt timp”, a declarat comisarul șef Viorel Onea, adjunctul șefului IPJ Suceava.
Cu noile achiziții, Serviciul de Poliție Rutieră Suceava se va putea baza pe nu mai puțin de 16 aparate de măsurare a vitezei (alături de cele noi găsindu-se patru aflate deja în dotare), ceea ce înseamnă că tot județul Suceava va fi împânzit de radare. Cu cele patru radare pe care le au acum în dotare, polițiștii acționează în general doar pe șoselele foarte importante, cu precădere pe DN 2 și DN 17, însă după ce vor primi noile aparate, graficele de acțiune vor viza mai toate categoriile de drumuri.
Dotările noilor radare
Detectoarele de radar nu le vor mai folosi șoferilor, deoarece noile aparate vor acționa în regim de stand-by. Concret, camera video funcționează fără a emite unda radio, ceea ce înseamnă că nu poate fi detectată. Când polițistul observă o mașină care pare să ruleze cu viteză apasă butonul care pornește emițătorul radar, stabilind astfel instantaneu viteza mașinii, fără ca detectorul să mai aibă timp să avertizeze conducătorul auto.
Noile aparate de măsurare a vitezei mai au însă multe alte dotări importante. Poliția explică faptul că acestea au încorporat și un dispozitiv GPS care menționează precis locul în care acționează aparatul. Sistemul a fost creat pentru ca șoferii să nu mai susțină că viteza înregistrată de aparat era a mașinii de pe celălalt sens de mers, noile camere având capacitatea de a urmări fiecare bandă de circulație. În acest fel, speră Poliția, vor fi evitate numeroasele procese pierdute în instanță din cauza preciziei slabe a vechilor aparate. Un alt detaliu foarte important,acestea funcționează chiar și la -20 de grade Celsius, față de cele vechi, care erau afectate de erori după ce temperatura cobora sub -5 grade.
Conform informațiilor Inspectoratului General al Poliției Române, toate aparatele radar sunt achiziționate din fonduri europene, fiind la standardul celor utilizate de poliția din Europa. Autospecialele pe care sunt montate sunt mașini Dacia Logan, cu motoare 1,5 DCI si 86 CP, dotate cu geamuri electrice, ABS și aer condiționat. Fiecare mașină va avea în dotare etilotest, dar și stație de emisie-recepție fixă și mobilă.