Punctul pe i



Punctul pe i
Punctul pe i

Dacă este să numim un lucru remarcabil, demn de toată lauda la adresa Hyundai acesta este fără îndoială progresul. Sud-coreenii au avansat foarte puternic în ultima perioadă fiind de multe ori în coasta celor de la Toyota, Honda sau Mazda. De câteva ori au fost chiar mai presus ca ei la un capitol unde japonezii păreau intangibili, fiabilitatea. Hyundai a demonstrat că poate lucra sub presiune și în perioade măcinate de crize sau instabilitate socială în țara natală. Este remarcabil cât de repede au învățat peninsularii coreeni rețeta succesului de durată. Astăzi ne-au dat un alt motiv să credem că cele spuse mai sus nu sunt afirmații gratuite. Motivul, pentru noi și restul lumii, îl constituie i30, un model compact ce se înscrie în clasa supermini unde bătălia pentru șefia clasamentului se duce între Fiat Bravo, Ford Focus, Opel Astra și Volkswagen Golf. Construit pe o platformă tehnică pe care o împarte cu fratele Kia Cee’d, modelul Hyundai se distinge prin estetica formelor, aranjarea componentelor habitaclului și chiar aerodinamică. Privit din profil i30 seamănă izbitor de mult(bine) cu vechiul Fiat Punto, dar poate că este vorba doar de o coincidență la fel ca și în cazul întregului ansamblu al părții frontale care se apropie foarte mult de stilul japonezilor de la Mazda. În orice caz modelul compact lasă o bună impresie, per asamblu mașina fiind modelată cu mult bun gust. Hyundai ține să transmită prin intermediul viziunii sale emoția unui design captivant trasat într-un stil modern dar expresiv. Legătura om-mașină se stabilește printr-un limbaj mutual, afectiv și mai puțin prin însemnătatea numelui de cod i30 de altfel extrem de important dacă este să-i judecăm conținutul. Litera i înglobează trei elemente esențiale care vor defini de acum înainte toată gama Hyundai pregătită pentru europeni și anume: inspirație, inteligență, integritate. 30 vine de la categoria din care face parte în speță segmentul C. Interiorul nu duce lipsă de nimic. Aici este continuată ideea centrală pe care a fost modelat design-ul. Spațiul pentru pasageri nu este chiar cel care ne-am fi așteptat dar totuși vorbim de un model din sectorul compactelor unde habilitatea se dă cu picătura. Hyundai i30 are dimensiuni apropiate unui supermini obișnuit: 4.24m lungime, 1.76m lățime, 1.48m înălțime și un ampatament de 2.65m. Bagajele au la dispoziție un spațiu estimat la 340 de litri, capacitate insuficientă pentru cei obișnuiți să ia în week-end toată casa, aviz amatorilor. Până la primele teste, ne confruntăm doar cu datele tehnice din oferta de propulsoare, șase la număr și împărțite egal, trei pe benzină (toate cu 16 valve și două axe cu came) și trei diesel cu turbină cu geometrie variabilă, vârful de gamă fiind unitatea de 2.0l de 140 CP. Ținând cont de faptul că Hyundai i30 a fost creată, în Germania la centrul din Russelheim, special pentru europeni cu siguranță unii vor aprecia acest lucru, ații poate vor fi interesați de alte aspecte precum termenul de garanție care în mod normal ar trebui să fie 7 ani sau 150.000 km așa cum beneficiază și fratele drept, Kia Cee’d.