Decizie

Publicitatea înșelătoare, sancționată cu până la 30.000 lei



Comercianții care utilizează o publicitate înșelătoare, comparativă și ilegală vor fi sancționați cu amendă contravențională cuprinsă între 3.000 lei la 30.000 lei de către inspectorii Ministerului Economiei și Finanțelor, a decis Guvernul printr-un proiect de lege aprobat în ședința de ieri.
Proiectul de lege definește publicitatea înșelătoare ca fiind „orice publicitate care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce persoanele cărora li se adresează sau care iau contact cu aceasta și care, din cauza caracterului înșelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv prejudiciază sau poate prejudicia un concurent”.
De asemenea, este definit și termenul de „publicitate comparativă ca fiind orice publicitate care identifică în mod explicit sau implicit un concurent sau bunuri ori servicii oferite de acestea”.
Constituie contravenții săvârșirea de către comercianți de fapte de publicitate înșelătoare, respectiv publicitate comparativă ilegală și se sancționează cu amendă de la 3.000 lei la 30.000 lei. Sancțiunile contravenționale se aplică de către reprezentanții împuterniciți ai Ministerului Economiei și Finanțelor.
Ministerul poate dispune și o serie de măsuri complementare, precum încetarea sau interzicerea publicității înșelătoare sau a publicității comparative ilegale.
Măsurile de încetare sau interzicere a publicității vor fi luate în maxim cinci zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției prin care au fost dispuse.



Recomandări

Sucevean înșelat cu 10.000 de euro, sora sa cu 5.000 de euro, în capcana ”investițiilor” care se multiplică de câteva ori peste noapte

Amenzi de 30.000 de lei și 200 mc lemn confiscat, după o descindere la un depozit de material lemnos de la Holda – Broșteni

Amenzi de 30.000 de lei și 200 mc lemn confiscat, după o descindere la un depozit de material lemnos de la Holda – Broșteni