Proton Saga, ac de cojocul lui Logan



Proton Saga, ac de cojocul lui Logan
Proton Saga, ac de cojocul lui Logan

Proton este un nume care poate pentru mulți nu spune mare lucru. Pentru cei din Asia de Sud-est, Proton este unul din cele mai accesibile automobile.
Proton este cel mai mare constructor de automobile din Malaiesia și singurul care și-a permis să refuze orice colaborare cu fabricanții din Europa.
Dacă în urmă cu câteva săptămâni, indienii de la Tata anunțau cu mândrie lansarea mașinii poporului, a venit timpul ca Malaiesia să răspundă pe măsură. Noul model pregătit de Proton nu se va bate cu Tata Nano, mașina de 2.500 de dolari, ci cu mioriticul Dacia Logan.
Intitulat Saga, vehiculul este un sedan de 6000 de euro propulsat de un motor pe benzină de 1.3 litri ce dispune de un sistem de injecție multipunct. Agregatul dezvoltă 95 de cai putere și un cuplu motor de 120 Nm. Consumul declarat de producător este de 6.3 litri la 100 de kilometri parcurși.
Proton intenționează să fabrice până la 6.000 de unități lunar și are capacitatea de a tripla cadența de producție dacă nevoia o va cere.
Saga va fi comercializat și peste granițele Malaiesiei, mai exact în China, India, Iran, Arabia Saudită, Egipt și alte țări din Orientul Mijlociu. Asta înseamnă că interesele noului Proton Saga se vor intersecta cu cele ale versiunilor Logan fabricate în Iran și India.
Și-a găsit oare Logan nașul? Oricum înfruntările în gama low-cost abia încep.