“Promovarea egalității de șanse în educație prin dezvoltarea competențelor cheie la nivel european”, la Colegiul Silvic “Bucovina”



Colegiul Silvic “Bucovina” a început derularea mobilităților școlare de formare a cadrelor didactice din cadrul proiectului Erasmus+, KA1 “Promovarea egalității de șanse în educație prin dezvoltarea competențelor cheie la nivel european”cu primele două fluxuri de cadre didactice dintre cele cinci prevăzute în cadrul proiectului, care se va desfășura în perioada 2017-2019. În perioada 28 octombrie – 4 noiembrie trei cadre didactice ale colegiului au participat la cursul de formare: “Preventing Early School Leaving”, activitate desfășurată de furnizorul de curs Skupina Primera la Ljubljana, Slovenia, iar în perioada 13 noiembrie – 17 noiembrie alte patru cadre didactice au participat la cursul de formare: „Inclusive education: tackling with classroom diversity and early school leaving” furnizat de IDEC Training Centre, Glyfada Grecia. Cursul desfășurat la Ljubljana s-a axat pe identificarea comportamentelor care au ca efect părăsirea timpurie a școlii, prezentarea de metode eficiente de abordare a copiilor cu CES, introducerea în programul BASE (Building Authentic Self-Esteem), un program care răspunde nevoii de ridicare a stimei de sine atât la elevi, cât și la profesori, construirea încrederii în sine prin intermediul celor cinci elemente: securitatea, identitatea, apartenența la un grup social, stabilirea unui scop, competențele personale. O atenție sporită a fost acordată modului de comunicare cu părinții elevilor (tehnici de ascultare și oferire de feed-back), sprijinirea părinților în stabilirea unor scopuri și în pregătirea unui plan de acțiune pentru crearea independenței și responsabilității copiilor lor. În derularea cursului s-au înscris activități de lucru în echipă, jocuri de rol, discuții, sfaturi de specialitate și exemple de bună practică. Cursul a fost captivant prin modul de abordare a relației profesori-elevi-părinți și aplicabilitatea sa pentru nevoia constatată la nivelul școlii noastre pentru implementarea acestui proiect, cea de incluziune a elevilor din medii dezavantajate pentru a preveni părăsirea timpurie a școlii. La cursul desfășurat în Glyfada, cei patru profesori participanți s-au familiarizat cu utilizarea tehnicilor de predare, învățare și evaluare care să răspundă nevoilor individuale ale elevilor, înțelegerea și susținerea elevilor cu dificultăți de învățare, construirea planurilor de dezvoltare individuală, proiectarea curriculei și lecțiilor pentru a susține toți elevii, colaborarea cu comunitatea și cu părinții pentru a sprijini toți elevii, dar și dezvoltarea de abilități manageriale care cuprind incluziunea și previn abandonul școlar. Pentru managerul școlii, cursul a fost util pentru a concepe dezvoltarea unui plan de acțiune în școală pentru clasele care se confruntă cu probleme de incluziune, dar și pentru identificarea unor factori de susținere care pot ajuta școala în efortul de a realiza un învățământ bazat pe egalitate de șanse și oferirea unui mediu educational adaptat nevoilor de dezvoltare personală și profesională a elevilor în condițiile actuale.



Recomandări

Școala de vară „Culorile sufletului”, o săptămână dedicată artei și educației la Seminarul Teologic Ortodox Suceava

Școala de vară „Culorile sufletului”, o săptămână dedicată artei și educației la Seminarul Teologic Ortodox Suceava
Școala de vară „Culorile sufletului”, o săptămână dedicată artei și educației la Seminarul Teologic Ortodox Suceava

Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți

Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți
Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți