Colțul cititorului

“Promovarea egalității de șanse în educație prin dezvoltarea competențelor cheie la nivel european”, la Colegiul Silvic „Bucovina”



Colegiul Silvic „Bucovina”
Colegiul Silvic „Bucovina”

Colegiul Silvic “Bucovina” Câmpulung Moldovenesc continuă derularea mobilităților școlare de formare a cadrelor didactice din cadrul proiectului Erasmus+, KA1 2017 – 2019: “Promovarea egalității de șanse în educație prin dezvoltarea competențelor cheie la nivel european”.
În perioada 3-8 iulie 2018 a avut loc al treilea flux de cadre didactice format din trei membri ai școlii care au participat la cursul ”How we avoid dropouts in schools. The way of Finland” (“Cum să evităm abandonul școlar. Sistemul din Finlanda”), derulat la Joensuu de către organizația de formare profesională EduKarjala. Acest curs s-a axat pe prezentarea sistemului educațional finlandez, cu atenția centrată în mod special pe Educația specialăși principiile după care este ghidat sistemul de educație, pe categoriile de copii cu nevoi speciale de educație și modalitățile de sprijinire a acestora pentru includerea lor socială. Școala spital este una dintre soluțiile găsite pentru a ajuta acei copii cu probleme medicale severe, în special psihice, care sunt nevoiți să rămână o perioadă lungă de timp spitalizați. Accentul se pune în primul rând pe formarea competențelor de viață la acești copii, parcurgerea simplistă a conținuturilor curriculumului și sprijinirea familiilor lor. Se subliniază importanța integrării imigranților în sistemul școlar și rolul activității de consiliere psihologică și socială a elevilor pe parcursul învățământului obligatoriu. În sistemul de educație finlandez această activitate este realizată de o echipă suport formată din: asistentul social, profesori, psiholog și dirigintele clasei. În cadrul cursului s-a prezentat o altă structură implicată în viața școlară a elevilor Echipa de lucru din cadrul Poliției (Police’s Youth Team) ce colaborează cu școlile, cu părinții elevilor pentru identificarea timpurie a problemelor acestora: consum de alcool, droguri, furt, agresiune verbală, fizică și găsirea de soluții viabile, personalizate pentru fiecare caz în parte. Părinții au un rol hotărâtor în prevenirea și combaterea acestor fenomene negative în rândul elevilor și trebuie pregătiți în vederea asumării responsabilităților privind educarea propriilor copii. Toate aceste intervenții din partea diferiților parteneri în educație fac ca abandonul școlar să fie redus și sistemul de educație finlandez unul de succes. Chiar dacă unele dintre situațiile abordate au diferit de problematica instituției noastre, cadrele didactice participante s-au pregătit pentru a face față unor situații diverse care pot apărea în învățământul de masă și să aplice metodele unui sistem educațional recunoscut ca valoare pe plan internațional cum este cel finlandez. Unul dintre principiile de bază ale educației finlandeze este că orice copil poate fi educat indiferent de problematica lui, ceea ce răspunde nevoii noastre din proiect de incluziune socială și egalitate de șanse pentru toți elevii.



Recomandări

Școala de vară „Culorile sufletului”, o săptămână dedicată artei și educației la Seminarul Teologic Ortodox Suceava

Școala de vară „Culorile sufletului”, o săptămână dedicată artei și educației la Seminarul Teologic Ortodox Suceava
Școala de vară „Culorile sufletului”, o săptămână dedicată artei și educației la Seminarul Teologic Ortodox Suceava