Proiecția umbrelor în spațiu, o nouă tehnologie lansată în Statele Unite ale Americii, permite afișarea de reclame în afara spațiului terestru, prin crearea de logouri sau simboluri comerciale pe suprafața Lunii, care să fie vizibile de pe Pământ, informează PRNewswire.
Drepturile de proprietate asupra noii tehnologii numite Shadow Shaping sunt scoase la licitație pe site-ul www.moonpublicity.com, unde este prezentată și oferta de „spațiu media” extraterestru: 44 de regiuni pe fața vizibilă a Lunii.
Licitația a fost demarată luni, 20 iulie 2009, cu ocazia împlinirii a 40 de ani de la prima misiune cu echipaj uman pe Lună, Apollo 11.
Noua tehnologie utilizează roboți pentru realizarea unor mici formațiuni de relief în spațiul lunar, care să capteze umbrele și să le modifice în forma logourilor, a numelor de domenii și chiar a portretelor.
„În sfârșit am pus punct dependenței de foruri guvernamentale în ceea ce privește călătoriile în spațiu”, a declarat inventatorul tehnologiei, David Kent Jones. „Această nou instrument de propagare a mesajului comercial va da un nou impuls dezvoltării tehnologiei spațiale. Umbrele sunt doar începutul”, a adăugat acesta, prezentând noua tehnologie, care promite advertiserilor reprezentări care să dureze mii de ani, o consecință a lipsei atmosferei pe Lună.
Ofertele depuse trebuie să aibă o valoare minimă de 46.000 de dolari.