În câțiva ani străzile vor putea deveni cu adevărat „inteligente”. În prezent sunt în stadiu de studiu o serie de proiecte care vor putea permite mașinilor, grație unui sistem de senzori, să interacționeze între ele, precum și cu strada pe care rulează.
Americani contra japonezi
Încă o dată, cei doi coloși industriali sunt unul în fața celuilalt, implicați în efectuarea unor cercetări destinate să reducă în mod semnificativ incidentele stradale. Oamenii de știință vorbesc despre o cifră impresionantă, mai precis de diminuarea cu 50 la sută a accidentelor de circulație.
Oarecum siguri în ceea ce privește data la care va fi pusă în funcțiune o astfel de stradă sunt americanii, care se pare că din acest punct de vedere au un mic avantaj. Planurile guvernamentale au fixat pentru anul 2011 avizul construcției primelor străzi inteligente. Cert este că experimentele și studiile de laborator au fost inițiate atât în Statele Unite ale Americii cât și în Japonia.
În Țara Soarelui Răsare două firme sunt protagoniste ale unui astfel de proiect. Este vorba de coloșii constructori de automobile Honda și Nissan, care lucrează pe fronturi diferite. Dacă Honda se ocupă de studiul tehnologiei de interconexiune mașină – stradă, încercând ajustarea computerului de bord astfel încât acesta să primească semnale legate de starea asfaltului, specialiștii de la Nissan s-au gândit la posibilitatea de a realiza o „comunicare” între fiecare vehicul. Acest ultim sistem prevede realizarea unei interconexiuni a computerelor de bord ale fiecărei mașini, sperându-se să se realizeze astfel o scădere semnificativă a incidentelor rutiere și o fluidizare a traficului.
În aceeași direcție merge și compania americană Navteq, care cercetează o metodologie ce utilizează hărți GPS ce sunt reactualizate în timp real grație interconexiuni cu celelalte vehicule.
Mașini asemeni trenurilor … La baza acestor experimente stă conceptul de „șofer pilot”, asemănător celor care conduc locomotivele. Mecanicii în realitate nu conduc, ci urmează doar indicațiile provenite de la centralele informatizate care țin sub control întreaga rețea. (Click News)