În perioada noiembrie 2012 – octombrie 2013 s-au derulat două ediții ale proiectului „Dezvoltarea resurselor umane în învățământul preșcolar” – POSDRU/87/1.3/5/61130 prin care numeroase cadre didactice din șase județe din România, inclusiv județul Suceava, din invățământul preprimar au urmat cursul de formare „Grădinița și comunitatea – pentru o pedagogie a relațiilor”. Dintre ideile noi și exemplele de bune practici la nivel european ale educației timpurii abordate la curs, s-a desprins filosofia pedagogică dezvoltată la Reggio Emilia – Italia – o experiență de succes în care educația reprezintă „componenta strategică și creatoare a propriei idei de comunitate și de viitor al comunității”.
Astfel, în cadrul activităților de formare continuă, la Grădinița cu Program Normal „Luminița” Siret s-au proiectat demersuri pedagogice prin care să fie implementate unele componente ale practicilor moderne care vizează modificările la nivelul curriculumului național. În cadrul comisiei metodice, la grupa mare „Licuricii”, prof. Mirela Popoiu, s-a desfășurat o activitate integrată care a pus accent pe strategii noi: copiii au explorat simțul vizual realizând creații la masa luminoasă, au investigat simțul auditiv prin manipularea „instrumentelor muzicale” neconvenționale: pietre, pet-uri umplute cu semințe, pahare cu picior, cutii de diverse structuri și mărimi, simțul tactil prin modelarea spumei, iar cel gustativ și olfactiv prin elemente de activitate casnică.
În cadrul cercului pedagogic de vineri, 28 noiembrie, la care au participat 33 de educatoare din zona Siret, prof. Adriana Costiuc a prezentat rezultate spectaculoase pe care le-au realizat preșcolarii ca urmare a abordării demersului didactic conform modelelor de bune practici europene.