Educație

Proiect de parteneriat Grundtvig la Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni



Colegiul Agricol „Vasile Lovinescu” Fălticeni este gazda primei întâlniri a proiectului de parteneriat Grundtvig, cu titlul “European dimensions of lifelong learning for adult citizens in social involvement”, finanțat de Uniunea Europeană prin Programul de Învățare pe tot parcursul vieții. Unitatea de învățământ din Fălticeni esteși instituția coordonatoare a proiectului, parteneri fiind Colegiul Tehnic “Transilvania” din Brașov, un colegiu agricol din Putnok – Ungaria, o organizație de consultanță în domeniul educațional din Palermo – Italia, iar din decembrie se va alătura și o școală VET din Lituania.
La prima întâlnire, care se desfășoară între 15-20 octombrie, la Fălticeni, participanții au stabilit principiile generale de lucru ale parteneriatului și-au distribuit sarcinile de lucru pentru perioada de doi ani a proiectului, au decis responsabilii pentru produsele finale ale acestuia (un CD, un blog al proiectului, broșuri, ghiduri de lucru pentru persoanele care desfășoară activități în domeniul educației părinților, newslettere ale proiectului) și au efectuat un studiu comparativ privind implicarea cetățenilor și a societății civile în general în viața instituțiilor educaționale din cele patru țări partenere.
Programul a mai cuprins vizitarea Colegiului „Vasile Lovinescu” și a zonei Fălticeni, întâlniri cu oficiali din domeniul educației, o vizită la Primăria municipiului Fălticeni în cadrul căreia primarul Gheorghe Cătălin Coman a răspuns întrebărilor invitaților și o excursie în zona turistică a Bucovinei.
Acesta este primul parteneriat de acest gen coordonat de o instituție de învățământ din zona Fălticeni, Colegiul Agricol „Vasile Lovinescu” fiind unul dintre puținii coordonatori români de parteneriate Grundtvig.
Proiectul își propune să atragă de partea școlilor adulți capabili să fie un sprijin pentru tinerii care sunt în pericol de a abandona școala din diferite motive (financiare, educaționale, culturale, familiale etc.). Aceștia vor fi recrutați din rândul părinților care au o prezență mai puternică în viața școlilor, al specialiștilor, al consilierilor și al psihologilor școlari, al reprezentanților instituțiilor și al ONG-urilor cu activitate în acest domeniu.