Programul Telefonul Copilului va fi extins din 2011, din cauza numărului mare de solicitări



Serviciul de call center de la Asociația Telefonul Copilului va fi prelungit cu patru ore, până la ora 24.00, începând din 2011, măsura fiind necesară din cauza numărului tot mare de apeluri primite în fiecare zi, a declarat, marți, la lansarea unui proiect european, directorul Cătălina Florea.
Cătălina Florea a precizat că numărul cazurilor raportate a crescut cu 170 la sută în perioada 2009 – 2010 față de 2008. În acest context, linia telefonică europeană de asistență pentru copii și părinți – 116.111 – va fi accesibilă în fiecare zi a săptămânii, între orele 8.00 și 24.00.
Directorul Asociației Telefonul Copilului a precizat că numărul apelurilor prin care le sunt prezentate cazuri de sărăcie a crescut dramatic, de la 23 înregistrate în anul 2008, la 8.193 de cazuri semnalate în anii 2009 și 2010.
Asociția asigură servicii de informare și consiliere cu privire la drepturile copilului, consiliere juridică pentru cazuri concrete, îndrumare către persoane de contact la nivelul instituțiilor abilitate, facilitarea intervenției dar și monitorizarea cazurilor.
De la deschiderea Telefonului Copilului, în 2001, au fost înregistrate 1.529.165 de apeluri, iar în aproape 30.000 de cazuri a fost nevoie de intervenție imediată.