Registru Auto Român (RAR) lansează joi un sistem de preluare a apelurilor pentru programarea clienților, operațiune care vizează reducerea timpilor de așteptare și alternativa reprogramării în alte justețe.
„Începând de mâine, 23 mai, programările la Registrul Auto Român se vor face la numărul unic la nivel național 0219672. Este finalizarea procesului pe care l-am început cu câteva săptămâni mai devreme”, a afirmat miercuri ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
El a arătat că printre avantajele sistemului se numără accesul rapid al clienților care efectuează programarea, alternativa programării în județe limitrofe și timp de reacție foarte scurt.
Această opțiune funcționează în paralel cu programările online.
Noul sistem a necesitat o investiție de 14.800 de euro, vizând printre altele updatarea proamului computerizat și va fi operațional în maximum două luni, au anunțat joi reprezentanții Registrului Auto Român (RAR).
Programările vor putea fi făcute în continuare și online, acestea acoperind anul trecut aproximativ 15% din cele peste 990.000 de activități programabile ale RAR.
„Când am ajuns ministru al Transporturilor am avut o primă întâlnire cu conducerea Registrului Auto Român și am cerut rezolvarea de urgență a unei probleme pe care am întâlnit-o, ca posesor de autoturism. (…) În multe localități din țară se întâmplă ca atunci când ai nevoie de serviciile RAR să fii programat la perioade foarte lungi, câteodată de aproape o lună. Din acest motiv am cerut găsirea unei soluții care să rezolve această problemă”, a spus Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, la prezentarea noului sistem.
Reprezentanții RAR au precizat că în prezent funcționează un sistem de programare care datează de 15 ani, bazat pe existența unui operator de telefonie la fiecare din cele 42 reprezentanțe ale RAR.
Dezavantajele actualului sistem sunt încărcarea neuniformă între reprezentanțele RAR, accesul limitat la operatorul care efectuează programarea telefonică și imposibilitatea obținerii unei programări în situația depășirii capacității de răspuns a unei reprezentanțe.
Noul sistem constă într-un call center național, care va permite încărcarea uniformă a reprezentanțelor RAR, acces rapid la operatorul care efectuează programarea telefonică, alternativa programării în județe limitrofe dacă intervalul de așteptare este mai mic, un tip de reacție foarte scurt și acțiuni uniforme în cazurile de creștere temporară a numărului de solicitări de programare.