Dacă în urmă cu câțiva ani în municipiul Rădăuți existau mai multe drumuri impracticabile, în special în zonele mărginașe, astăzi nu se mai poate vorbi despre această situație. „Nu era normal ca în condițiile acestor vremuri locatarii din mai multe zone ale municipiului care doreau să ajungă în centrul localității să fie nevoiți să folosească cizmele de cauciuc până la capătul străzii pe care locuiau și apoi să scoată din sacoșă «pantofii de oraș», toate acestea din cauza noroiului de pe acele artere. Pot să afirm că astăzi nu mai există nici o stradă în Rădăuți în care să nu se circule în condiții normale”, a declarat primarul municipiului Rădăuți, Aurel Olărean.
Olărean: „Am alocat aproape 500.000 de lei, bani din care au fost realizate noi străzi în zona Nord-Est”
Chiar dacă mai bine de jumătate dintre străzile localității nu sunt asfaltate, administrația locală a avut permanent în vedere întreținerea acestora, permanent fiind executate lucrări de balastare și reabilitare, situație identică și în cazul variantelor ocolitoare care au „aerisit” circulația rutieră pe arterele din zona centrală.
„Mai mult de 50 la sută dintre străzile din municipiul Rădăuți sunt nemodernizate, ceea ce înseamnă circa 45 de kilometri. În anul 2008 primăria a alocat pentru întreținerea acestor căi de acces aproximativ 165 de mii de lei plus TVA, iar în 2009, 150 de mii plus TVA, la care s-au mai adăugat în jur de două sute de mii de lei pentru reabilitarea variantei ocolitoare Sud-Est și Sud-Vest, mai exact drumul de la Superstar până la Calea Cernăuți și cel de la intrarea în municipiul dinspre Suceava – cimitir Sf. Ilie – Herghelie, stradă care era foarte îngustă și denivelată. Ne-am propus să realizăm lucrări de calitate și de aceea a fost utilizat balast sortat, care a fost nivelat și compactat, astfel că după lucrare drumul era accesibil până și bicicletelor. De aceea, în anul 2010 am alocat aproape cinci sute de mii de lei, bani din care fost realizate și străzi noi în zona Nord-Est, zonă în care tinerii din municipiu au primit locuri pentru case și unde s-a făcut racordarea la energia electrică. Ca să fiu mai exact, e vorba de circa patru kilometri de noi străzi. Tot aici trebuie să amintesc lucrarea de investiție pentru varianta ocolitoare zona Nord-Est, varianta care la final va face legătura între strada 1Mai și Calea Cernăuți. Lucrarea măsoară 1,6 kilometri și pe parcursul ei sunt cinci podețe și trei poduri. Vreau să mai menționez că am depus un proiect la Ministerul Dezvoltării pentru programul cu zece mii de kilometri de drumuri și am promisiunea că vom beneficia de acesta”, a mai adăugat primarul rădăuțean, Aurel Olărean.