Profit net de 250 de milioane de euro în urma organizării Euro 2008



Campionatul European de fotbal din Austria și Elveția, care s-a disputat în perioada 7-29 iunie, a generat un profit net de 250 de milioane de euro, la o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de euro, a anunțat, marți, la Zurich, Uniunea Europeană de Fotbal (UEFA), informează AFP.
Președintele societății Euro-2008 SA, elvețianul Marin Kallen, a făcut, la fix o lună de la ultimul meci, Spania – Germania, scor 1-0, bilanțul turneului final organizat în această vară de către cele două țări. „Obiectivul nostru a fost să organizăm cel mai bun turneu final din istorie, iar acesta a fost atins”, a spus Kallen
Profitul, care este cu 27 de milioane mai mare decât cel de la ediția precedentă, cea din Portugalia, va fi reinvestit în totalitate până în 2012 în competițiile feminine pentru juniori, precum și în programe de pregătire a antrenorilor și arbitrilor, a menționat Kallen.
Pe lângă cele 250 de milioane de euro, UEFA va suplimenta cu încă 450 de milioane de euro bugetul necesar dezvoltării proiectului Hat Trick în cele 53 de state afiliate.
Începând cu ediția din 1992, ce a fost găzduită de Suedia, cifra de afaceri a tot crescut: 41 milioane de euro (Suedia – 1992), 147 de milioane de euro (Anglia – 1996), 230 de milioane de euro (Belgia și Olanda – 2000) și 852 de milioane de euro (Portugalia – 2004).
Cifrele de afaceri provin din vânzarea drepturilor TV (60 la sută), drepturi comerciale (21 la sută), programe de ospitalitate (12 la sută) și din vânzarea biletelor (7 la sută).
Cea mai mare sumă cheltuită a fost destinată organizării turneului (600 de milioane de euro).
Kallen a dezvăluit că programul organizatorilor, care au decis ca fiecare posesor al unui bilet de intrare la meci să aibă dreptul de a se deplasa cu tramvaiul, metroul, autobuzul sau trenul a avut un efect pozitiv. Kallen a menționat că mijloacele de transport în comun au transportat cu 4,4 milioane de călători mai mult, asta datorită în special suplimentării cu 8.700 de trenuri aduse în serviciu.
Suporterii prezenți la turneul final au petrecut, în medie, 3,6 zile în Austria și 3,4 zile în Elveția și au cheltuit, 1.326 de euro, respectiv 983 de euro.
Site-ul oficial al Euro 2008 a înregistrat mai mult de 62 de milioane de vizitatori, proveniți din mai mult de 200 de țări. În total site-ul oficial a fost accesat de 1,3 miliarde de ori, de două ori mai mult față de Euro 2004.
Organizatorii austrieci și elvețieni au stabilit un standard foarte înalt din perspectiva lui Euro 2012, ce ar trebui să fie organizat de Polonia și Ucraina. Un verdict decisiv în privința organizării turneului final din Polonia și Ucraina va fi dat la finalul lunii septembrie, la Bordeaux, unde va fi organizat Comitetul Executiv al UEFA.