Deși ancheta cu privire la profesorul de fizică Constantin Rusu, de la Colegiul Național de Informatică „Spiru Haret”, acuzat de elevii clasei a XII-E, dar și de părinții lor de „un comportament necorespunzător unui cadru didactic” și de faptul că „pune note și absențe după cum îi trece prin minte”, nu s-a încheiat încă, inspectorul școlar general adjunct Niculai Barbă a precizat însă că „profesorul Rusu și-a arătat dispoziția și ia în calcul și posibilitatea plecării de
la această clasă”. Niculai Barbă a declarat faptul că „părinții acestor elevi, conducerea școlii și profesorul Constantin Rusu au fost invitați să participe la un dialog, și fiecare să-și spună părerea cu privire la cele reclamate și la cele întâmplate”. Așa cum am mai menționat, profesorul a luat în calcul și posibilitatea întreruperii orelor la această clasă. În ceea ce privește acuzațiile care i se aduc cadrului didactic de către elevi și părinți, deopotrivă, Niculai Barbă a spus că „unele dintre ele se confirmă, în timp ce altele fie sunt exagerate, fie nu pot fi verificate”. Trebuie precizat faptul că una dintre nemulțumirile elevilor din clasa a XII-a E era legată de faptul că „profesorul de fizică ne notează și ne trece și absenți la oră în aceeași zi, avem absențe chiar și pe perioada grevei sau chiar în vacanță, pe 9 septembrie 2005”. Referitor la această problemă, inspectorul școlar general adjunct Niculai Barbă a declarat că „acest lucruri sunt reale, dar s-au dovedit a fi erori neintenționate ale dascălului”. Cu toate acestea Barbă a acuzat conducerea Colegiului Național „Spiru Haret” de faptul că „a lăsat ca acest conflict iscat între elevi, părinți și cadrul didactic să ajungă mult prea departe și nu a știut să-l aplaneze la timp și să rezolve problemele interne cu care s-a confruntat”. Controlul la Colegiul Național de Informatică nu se încheie aici însă, pentru că Inspectoratul Școlar Suceava continuă ancheta în școală, având în vedere că, așa cum a declarat Niculai Barbă, „vrem să verificăm unele reclamații primite potrivit cărora unii profesori condiționează notele elevilor de participarea la meditații în particular”.





