Profesorii vor fi obligați să predea celularele când corectează lucrări la bac



Profesorii vor avea obligația de a preda telefoanele mobile pe întreaga perioadă de evaluare. Foto: MEDIAFAX
Profesorii vor avea obligația de a preda telefoanele mobile pe întreaga perioadă de evaluare. Foto: MEDIAFAX

Profesorii evaluatori trebuie să asigure confidențialitatea conținutului lucrărilor corectate și au obligația de a preda telefoanele mobile pe întreaga perioadă de evaluare, potrivit unui proiect privind metodologia de organizare a examenului de bacalaureat din 2009.
Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a supus, ieri, dezbaterii publice proiectele de metodologii privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat 2009 și a tezelor cu subiect unic în anul școlar 2008-2009.
Potrivit proiectului noii metodologii de bacalaureat, o nouă atribuție a președintelui comisiei din centrul zonal de evaluare prevede ca acesta să se asigure că membrii comisiei nu fac publice informații cu privire la conținutul lucrărilor scrise evaluate în centrul respectiv. Și profesorii evaluatori au ca nouă atribuție asigurarea confidențialității cu privire la conținutul lucrărilor scrise care le-au fost repartizate pentru evaluare, precum și obligația de a preda telefoanele mobile pe întreaga perioadă de evaluare.
În plus, la evaluarea lucrărilor scrise, profesorii evaluatori nu vor face sublinieri sau mențiuni pe acestea.
Ca noutate, proiectul prevede că, în afară de candidat, pot solicita să vadă lucrările doar membrii comisiei județene de bacalaureat, respectiv cei ai municipiului București sau ai Comisiei Naționale de Bacalaureat, pentru ca acestea să fie reevaluate.
În plus, proiectul prevede ca din comisia județeană de bacalaureat să facă parte și inspectorul școlar de educație fizică și sport, care răspunde de întreaga organizare și desfășurare a probelor practice la educație fizică și sport.
Modificări și la tezele unice
Pentru a îmbunătăți modul de organizare și de desfășurare a tezelor cu subiect unic pentru clasele a VII-a și a VIII-a în anul școlar 2008-2009, în proiectul metodologiei de organizare și desfășurare a acestor evaluări naționale au fost introduse noi articole.
Astfel, au fost definite tezele cu subiect unic ca fiind „modalitatea de evaluare semestrială sumativă externă a cunoștințelor, a abilităților și a deprinderilor dobândite de elevii din clasele a VII-a și a VIII-a”. În plus, a fost înscrisă definiția catalogului electronic – document informatizat util, în special, în vederea distribuirii computerizate a elevilor în ciclul inferior al liceului. În urma introducerii catalogului electronic, comisiile din unitățile de învățământ au primit noi atribuții.
Perioada de evaluare a tezelor a fost extinsă la șase zile, iar cea pentru rezolvarea contestațiilor și de reevaluare a tezelor, la trei zile.
Documentul reglementează și condițiile de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe, programul școlar pentru zilele în care se susțin tezele și introduce obligația ca elevii din clasele cu frecvență redusă să susțină tezele în clasele a VII-a sau a VIII-a.
Cele două proiecte vor fi în dezbatere publică timp de o lună.