Raport MEC

Profesorii suceveni predau după metode învechite



Un raport al Ministerului Educației și Cercetării întocmit în urma unei inspecții MEdC la Suceava arată faptul că „profesorii suceveni își mențin metodele învechite de predare la clasă”. Raportul cu pricina a fost încheiat, așa cum am mai menționat, de Ministerul Educației și Cercetării după inspecția pe care reprezentanți ai acestei instituții au efectuat-o în luna aprilie într-o serie de școli sucevene. Este vorba despre opt inspectori veniți de la Ministerul Educației, iar la data sosirii lor în inspecție, adjunctul IȘJ, Vasile Monacu a declarat că „misiunea lor este să verifice starea învățământului din județ, și activitatea desfășurată în ultimii ani”. Vasile Monacu a precizat că acest gen de inspecții nu sunt o surpriză, pentru că de la Ministerul Educației vin în teritoriu, o dată la câțiva ani, inspectori care să verifice starea învățământului din toate județele. Titularizările ilegale descoperite la Suceava de la începutul anului școlar și până acum nu au avut, în opinia adjunctului Monacu, nici o legătură cu inspecția de la București, întrucât, așa cum am mai menționat, acest gen de controale intră în atribuțiile reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării. Un alt aspect negativ prezentat în raportul MEdC privind starea învățământului sucevean este acela că există profesori care nu își notează ritmic elevii. Inspectorul școlar general adjunct Daniel Hrenciuc a declarat că „au fost întâlnite cazuri în care elevii nu aveau note pe semestrul doi la unele discipline, deși era luna aprilie”. MEdC a surprins și elemente pozitive în școlile sucevene, iar printre acestea menționăm pregătirea metodologică a profesorilor, capacitatea de comunicare și un înalt nivel de pregătire al unor cadre didactice. Raportul privind rezultatele inspecției ministeriale la Suceava a fost prezentat săptămâna trecută la IȘJ de către inspectorul școlar din cadrul Direcției Generale pentru Învățământ Preuniversitar a MEdC, Miorița Got.



Recomandări

Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana

Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana
Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana

Viitorii profesori, sprijiniți să treacă cu succes de titularizare printr-un antrenament comun, în aprilie

Viitorii profesori, sprijiniți să treacă cu succes de titularizare printr-un antrenament comun, în aprilie
Viitorii profesori, sprijiniți să treacă cu succes de titularizare printr-un antrenament comun, în aprilie

La Fălticeni, „O lume mai curată, o lume mai bună” – o lecție de ecologie, solidaritate și speranță

La Fălticeni, „O lume mai curată, o lume mai bună” – o lecție de ecologie, solidaritate și speranță
La Fălticeni, „O lume mai curată, o lume mai bună” – o lecție de ecologie, solidaritate și speranță