Odată cu modificarea semnificativă a conceptului de familie tradițională, copiii se bazează din ce în ce mai mult pe sprijinul profesorilor, considerându-i chiar un fel de părinți, a avertizat unul dintre liderii de marcă ai sistemului britanic de educație.
John Dunford, secretar general al Asociației britanice pentru Școli și Universități, este de părere că nu este vorba de o situație întâlnită doar în Marea Britanie, ci este o problemă universală. „Există mii de copii cărora le lipsesc cunoștințele sociale elementare, cei șapte ani de acasă și, din acest motiv, de multe ori școala este obligată să rezolve această problemă, în loc să se concentreze pe aspectul educațional.
În cadrul unui studiu efectuat în școlile din Marea Britanie s-a constatat că mulți dintre elevi nu erau capabili să poarte o conversație simplă, nu știau să folosească tacâmurile și nici să stea la masă corespunzător, în timp ce mulți alții sufereau de tulburări comportamentale grave, cauzate, cel mai probabil, de lipsa unui cămin stabil.
S-a ajuns la concluzia că pentru mulți tineri școala reprezintă singurul element solid, de siguranță, din viața lor, locul unde experimentează comportamentul social potrivit.
John Dunford a spus că, în această situație, este necesar ca părinții să învețe să-și „joace rolul” pentru că școala nu poate și nu trebuie să îi înlocuiască.
În urma studiului, s-a ajuns la concluzia că, în general, din punct de vedere al bunelor maniere și al comportamentului adecvat, dascălii de școală primară sunt nevoiți să îi învețe pe elevii cu vârste mici să utilizeze tacâmurile și să stea corect la masă, lucruri pe care aceștia nu le mai învață acasă în special din cauza faptului că tradiția „meselor în familie” s-a stins.