Inspectorul școlar general, prof. Nicolae Ciprian Anton, și conf. univ. dr. Otilia Clipa, de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației Suceava, au reprezentat județul nostru în cadrul unui eveniment dedicat reformelor în domeniul educației, organizat de Ministerul Educației și Cercetării – în colaborare cu UNICEF România și Comisia Europeană.
Atelierul Internațional TAIEX s-a desfășurat marți, 16 septembrie, la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București. Acesta a reunit reprezentanți ai ministerelor educației din mai multe state membre ale UE, experți ai Comisiei Europene și ai UNICEF, cadre universitare, ONG-uri, directori de școli, profesori, consilieri școlari, elevi și părinți.
Potrivit celor doi, atelierul s-a concentrat pe două teme majore:
- Combaterea segregării școlare: România a prezentat noul cadru intern – legislativ și metodologic – pentru monitorizarea, prevenirea și combaterea segregării, elaborat cu sprijinul Comisiei Europene și al UNICEF. Alte state membre (Bulgaria, Cehia, Portugalia și Slovacia) au împărtășit reformele lor în materie de desegregare școlară.
- Învățarea socio-emoțională (SEL) și starea de bine a elevilor: au fost prezentate bune practici din statele membre (Finlanda, Franța, Spania și Malta), alături de măsurile de reformă în curs de desfășurare în România.
„În cadrul atelierului a fost inserată sinteza primului Raport național privind analiza riscurilor de segregare școlară în sistemul de învățământ din România, pe baza datelor din prima monitorizare națională a segregării școlare în anul școlar 2024 – 2025. Raportul final, realizat cu sprijinul UNICEF, este în curs de elaborare”, a punctat inspectorul școlar general al județului Suceava.
Acesta a mai punctat că a fost lansată și Analiza stării de bine și a sănătății mintale în rândul copiilor din învățământul gimnazial în România, document bazat pe cercetări efectuate în școlile românești și realizat în cadrul proiectului TSI finanțat de UE. Este primul raport de acest tip la nivel național și furnizează date esențiale pentru elaborarea politicilor publice în domeniul educației și al sănătății mintale a copiilor.