Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța



Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța
Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța

Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni continuă să se afirme la nivel european, obținând pentru al patrulea an consecutiv acreditarea Erasmus+ în domeniul Educației școlare, Acțiunea-cheie 1 – mobilități pentru personalul didactic. Programul, parte a noii generații Erasmus+ 2021-2027, este finanțat din fonduri europene și oferă profesorilor oportunități de formare prin cursuri și schimburi de bune practici.

Acreditarea este o garanție a calității și continuității demersurilor educaționale, permițând instituției să organizeze mobilități internaționale prin care cadrele didactice își perfecționează metodele de predare, adaptându-le standardelor moderne. În plus, colegiul își consolidează capacitatea de a gestiona proiecte europene, devenind un reper în educația suceveană.

Recent, șapte profesori ai colegiului au participat la un stagiu de formare în Nisa, Franța, în cadrul celui de-al patrulea an de acreditare Erasmus+. Este vorba despre profesorii Oana Caulea (limba română), Vergilia Bacalu (biologie), dr. Elena Deleanu (istorie), Cornelia Cotun (geografie), Lucian Maleș (discipline tehnice), Nicolae Butnariu (științe socio-umane) și dr. Raluca Iuliana Suciu (limba engleză), coordonator al proiectului. Cursurile au fost furnizate de organizația Europass Teacher Academy / International House Nice, un centru recunoscut pentru formarea cadrelor didactice la nivel european.

Tematici moderne: neuroștiință, comunicare și artă

Pe parcursul mobilității, profesorii au urmat programe de formare cu teme de actualitate: „Strategii creative pentru profesorii din aria curriculară Limbă și comunicare: facilităm și adaptăm la realitate!”, „Neuroștiință: Înțelegeți cum învață elevii dumneavoastră”, „Arta ca terapie: Autoexprimare și nevoi speciale în educația artistică”.

Obiectivele cursurilor au vizat utilizarea eficientă a instrumentelor digitale și tradiționale, aplicarea Teoriei Inteligențelor Multiple la orele de limbi străine, dar și stimularea creativității și implicării elevilor. Profesorii au explorat, totodată, principiile neuroeducației și strategiile bazate pe cercetare, capabile să provoace, să inspire și să motiveze elevii.

Metode inovatoare aplicabile imediat la clasă

„Ca rezultate ale învățării, putem enumera stimularea de discuții constructive și antrenante în clasă, asigurându-ne că fiecare elev își poate exprima punctul de vedere; dezvoltarea capacității elevilor de a formula opinii informate; exersarea ascultării active, ceea ce îmbunătățește colaborarea și dinamica de grup”, a precizat prof. dr. Raluca Iuliana Suciu, coordonator de proiect.

Cadrele didactice participante au dobândit, de asemenea, competențe privind autoreglarea și gestionarea stresului la clasă, dezvoltarea unei mentalități de creștere și transformarea sălii de curs într-un spațiu de învățare eficient. În cele zece zile, profesorii au aprofundat comunicarea pedagogică și au descoperit modalități noi de a construi un mediu cooperant și motivant.

Impactul acestui parcurs european depășește cadrul individual. Elevii colegiului devin beneficiarii direcți ai metodelor moderne și creativității profesorilor. Motivația lor pentru învățare crește, iar rezultatele școlare se pot îmbunătăți semnificativ. Totodată, cadrele didactice din municipiu și din județ vor avea acces la exemplele de bune practici rezultate din mobilitate, prin activitățile de diseminare organizate de participanți. Astfel, comunitatea educațională lărgită beneficiază de cunoștințele acumulate în cadrul cursurilor din Franța.

Deschidere spre viitorul educației

Participarea profesorilor la mobilitățile Erasmus+ este o investiție strategică în calitatea educației. Prin formarea continuă, cadrele didactice dobândesc instrumente pedagogice inovatoare și contribuie la pregătirea unei generații de elevi adaptată cerințelor lumii moderne.

Experiențele Erasmus+ îi ajută pe profesorii liceului să privească predarea din perspective noi, să fie mai creativi și mai adaptabili și să construiască legături cu profesori din alte țări. Toate acestea se reflectă direct în calitatea actului educațional oferit elevilor și reafirmă angajamentul Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni față de inovație, colaborare internațională și educația de calitate.


Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța
Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța
Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța
Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța
Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța
Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța
Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța
Profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni au participat la un stagiu de formare europeană în Franța


Recomandări

Lectură, creativitate și cultură: start la ediția a III-a a Școlii de vară „80 de cărți în jurul lumii”

Lectură, creativitate și cultură: start la ediția a III-a a Școlii de vară „80 de cărți în jurul lumii”
Lectură, creativitate și cultură: start la ediția a III-a a Școlii de vară „80 de cărți în jurul lumii”