Producătorul de cafea Elite, parte a grupului israelian Strauss, și-a schimbat denumirea în Strauss România, ca parte a strategiei internaționale de rebranding a grupului, operațiune pentru care a alocat un buget de 1,5 milioane de euro.
„Vom investi în acest proces 1,5 milioane de euro”, a declarat, într-o conferință de presă, directorul general al companiei, Matanya Schwartz.
Strauss, cu activități în industria alimentară, a fuzionat în 2004 cu grupul israelian Elite și efectuează în perioada 2007-2008 o operațiune de rebranding a activităților sale la nivel internațional.
Potrivit reprezentanților Strauss, grupul israelian se va implica de asemenea în dezvoltarea afacerii din România.
„Ne vom concentra și pe zona premium a pieței cafelei și intenționăm să venim cu o nouă marcă pe acest segment, având în vedere că segmentul premium este slab reprezentat”, a afirmat Schwartz.
Compania Elite este prezentă pe piața românească din 1994, când a început producția de cafea la fabrica sa din estul Capitalei, în apropiere de autostrada Soarelui.
Unitatea de producție are o capacitate anuală de 12.000 de tone de cafea destinată atât pieței interne, cât și exportului în Bulgaria, Croația și Republica Moldova.
Strauss a investit în ultimii doi-trei ani în fabrica de la București 2-3 milioane de euro anual în retehnologizare, bugetul falocat pentru acest an fiind asemănător.
Compania este prezentă atât pe segmentul de retail, cât și în rețeaua HoReCa (Hoteluri Restaurante Cafenele), unde deține circa 6.000 de aparate de cafea.
Strauss a dezvoltat și rețeaua de cafenele e-Coffee, formată în prezent din cinci unități în București. Până la sfârșitul anului, Strauss ar putea deschide alte 10 unități.
Schwartz nu exclude nici posibilitatea ca gruupul Strauss să intre în România cu divizia de magazine cu specialități de ciocolată Max Brenner.
Strauss România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 80 de milioane de euro, în creștere cu circa 11% față de 2006.
Totodată, directorul companiei a anunțat că firma va majora în acest an prețul cafelei în medie cu 7%, ca urmare a creșterii prețului cafelei boabe pe plan mondial, precum și a deprecierii leului.
Piața cafelei ambalate se ridică în prezent la circa 20.000 – 22.000 de tone anual, potrivit Strauss România.
Grupul israelian Elite are circa 11.000 de angajați și a înregistrat în 2006 vânzări nete de 1,6 miliarde de dolari.