Membrii Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) au decis luni, în unanimitate, să anuleze ediția 2009 a Salonului Internațional de Automobile București (SIAB), din cauza dificultăților cu care se confruntă industria auto, atât la nivel mondial, cât și pe plan național.
Potrivit APIA, situația dificilă a pieței auto din România este cauzată, în principal, de importurile masive de mașini second-hand.
„În prezent, sectorul auto din Romania se confruntă cu o situație extrem de delicată, datorată atât dificultăților industriei auto la nivel mondial, dar și scăderii cererii pe plan național, cea din urmă datorată în principal intrărilor masive de vehicule rulate din ultimul timp. (…) Perspectivele pentru anul 2009 nu sunt deloc îmbucurătoare”, se arată într-un comunicat al APIA remis, luni, agenției MEDIAFAX.
Având în vedere această conjunctură, APIA a decis anularea ediției din 2009 a SIAB, considerat cel mai important eveniment de acest fel din Europa Centrală și de Est.
„Pentru anul 2011, se are însă în vedere menținerea SIAB în calendarul oficial al Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile (OICA)”, conform APIA.
Anul trecut, salonul a reunit 200 de expozanți și 500 de mărci, a fost vizitat de 250.000 de oameni și a avut loc vizavi de Aeroportul Internațional Henri Coandă, pe un teren al omului de afaceri Ion Țiriac.
SIAB este organizat de către compania AMC APIA Expo, constituită de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile și de firma franceză AMC Promotion.
AMC Promotion este firma care pregătește și Salonul Auto de la Paris, cel mai vechi și mai mare eveniment de acest tip. AMC Promotion este singurul organizator al unui salon internațional auto care și-a dezvoltat activitățile la nivel internațional. Alte expoziții auto din portofoliul AMC Promotion sunt la Buenos Aires (Argentina) și Cairo (Egipt), unde firma franceză este co-organizator.