Parteneriate

Producătorii de vin din Chile, interesați de piața românească



Producătorii de vin din Chile, țară considerată „un miracol” pe piața mondială a vinului datorită creșterii semnificative a exporturilor în ultimii zece ani, sunt interesați de colaborări, parteneriate și investiții pe piața românească, despre care vor să afle mai multe informații.
Chile este considerată „un miracol” pe piața mondială a vinului pentru că a înregistrat o creștere spectaculoasă a exporturilor de vin, de la 2% din producția internă în 1984, la peste 80% anul trecut. Exporturile chiliene de vin au totalizat anul trecut peste un miliard de dolari, iar numărul destinațiilor a depășit 100. În același timp, suprafețele cultivate cu viță-de-vie și numărul firmelor din domeniul viticol din Chile au crescut semnificativ.
Spre deosebire de Chile, România a avut un traseu invers în cea ce privește evoluția exporturilor, coborând în clasamentul mondial, astfel că firmele de pe piața internă ar avea de învățat din parteneriatele cu producătorii chilieni.
„Avem de învățat de la ei despre promovarea vinurilor proprii. Credem în continuare în avantajele vinurilor românești, care sunt în principal tradiția și soiurile autohtone, cum ar fi Feteasca Neagră”, a spus directorul general al Patronatului Național al Viei și Vinului (PNVV), Ovidiu Gheorghe.
Mariajul vinului.
Companiile chiliene consideră că piața românească este atractivă, iar pentru început vor să afle mai multe informații despre România, soiurile și producătorii români.
Exemple de investiții care ar putea interesa producătorii chilieni sunt cele în producția unor soiuri tradiționale românești, care nu sunt cultivate în Chile
„Ar fi un mariaj potrivit, pentru că vinul românesc are nevoie să iasă în lume, iar vinul chilian poate avea un acces în plus pe piața UE și piața rusă, prin intermediul României”, a Mario Benavente, șeful departamentului pentru investiții în străinătate din cadrul Ministerului de Afaceri Externe din Chile.
Ambasadorul Chile în România, Carlos Parker, spune că vinul chilian a intrat deja pe piața românească cu succes.
„Vinul chilian a pătruns pe piața românească cu destul de mult succes. (…) Se poate face un efort de transfer de experiență. Se pot aplica proiecte comune de investiții, proiecte de marketing. În industria vinului este din ce în ce mai greu să-ți faci un loc, am putea avea mai mult succes dacă ne unim”, a spus Parker.
Poveste de succes.
Povestea de succes a Chile se bazează pe o promovare intensă, acorduri internaționale cu diverse state, pentru reducerea sau eliminarea taxelor de import la vinuri, dar și investițiile naționale și străine în producție.
În Chile există agenția „Wines of Chile”, care se ocupă cu promovarea vinurilor chiliene pe plan internațional, iar statul are un brand pe baza căruia a dezvoltat o strategie de comunicare și informare – „Chile, All Ways Surprising”.
În România în schimb Institutul Național al Vinului, care își propune să se ocupe de promovarea vinului românesc, ar putea funcționa de anul viitor.
Raportat la consumul anual de vin, România devansează Chile, cu un nivel aproape dublu, de 27 litri pe cap de locuitor, față de 15 litri.



Recomandări

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Deputata AUR Veronica Grosu îi cere premierului Bolojan să ia măsuri urgente pentru reducerea datoriei externe a României

Deputata AUR Veronica Grosu îi cere premierului Bolojan să ia măsuri urgente pentru reducerea datorii externe a României
Deputata AUR Veronica Grosu îi cere premierului Bolojan să ia măsuri urgente pentru reducerea datorii externe a României