Procesul de acreditare a Spitalului Județean de Urgență Suceava începe cu o simulare, a informat ieri managerul unității, Vasile Rîmbu, care a arătat că din această săptămână o comisie internă încearcă să identifice punctele tari și cele slabe ale activității și să estimeze gradul în care sunt întrunite condițiile necesare în vederea obținerii acreditării. “Reprezentanți ai spitalului verifică în fiecare sector în ce măsură sunt respectate anumite standarde. Controlul vizează și personalul medico-sanitar”, a spus Vasile Rîmbu, cu precizarea că exercițiul va dura câteva săptămâni.
Până pe data de 7 iulie 2015, toate cele 459 de spitale din România, dintre care 74 private, trebuie să treacă prin procesul de acreditare care implică respectarea unei multitudini de indicatori de performanță, nu doar scriptici, ci și faptici. În caz contrar, unitățile sanitare nu vor mai putea încheia contracte cu Casele de Asigurări de Sănătate și vor rămâne fără finanțare de la bugetul de stat. Obținerea acreditării de către o unitate sanitară este garanția, pentru pacienți, că actul medical și cazarea respectă standardele de calitate.
Spitalul Județean de Urgență Suceava a intrat de câteva luni în cursa pentru obținerea certificatului de acreditare, iar acum așteaptă primul control. “Noi am trimis cererea pentru acreditarea spitalului, dar nu se știe când vom fi evaluați de Comisia Națională de Acreditare a Spitalelor (CONAS), posibil tocmai la anul, ;i nu toamna aceasta, cum era vorba”, a mai spus Vasile Rîmbu.
Odată obținută, acreditarea este valabilă cinci ani
În cadrul evaluării din partea CONAS, pentru care se pregătește acum Spitalul Suceava, prin simularea pe care o face, se vor urmări mai multe aspecte legate de partea medicală, cea tehnică, infrastructura și dotarea spitalului. Partea cea mai neplăcută a acreditării o reprezintă însă suma exorbitantă care va trebui plătită la CONAS, respectiv acea taxă de acreditare în valoare de 240 de lei pentru un pat, și care, pentru Spitalul Suceava, cu cele 1.200 de paturi ale sale, înseamnă o sumă de 288.000 de lei.
De menționat că, odată obținută, acreditarea este valabilă cinci ani.
Printre standardele generale de acreditare se află managementul strategic al organizației, managementul calității serviciilor, drepturile pacientului și comunicarea, gestiunea datelor pacientului, managementul îngrijirilor de sănătate și prevenirea și gestiunea riscurilor.
Acreditarea este diferită de clasificarea, pe cinci categorii, întocmită recent de Ministerul Sănătății. Clasificarea instituțiilor sanitare s-a făcut în funcție de numărul de servicii medicale aferente, în timp ce acreditarea se face în funcție de respectarea unor standarde de calitate și e aceeași oriunde în Europa. Clasificarea a încadrat spitalele în diverse categorii, pentru a ajuta CONAS să trimită evaluatorii potriviți pentru acreditarea respectivei unități.
Activitatea, la control
Procesul de acreditare a Spitalului Suceava începe cu o simulare
