Formularul electronic pus la dispoziție pentru sugestii, sesizări și recomandări privind îmbunătățirea condițiilor de trafic și a creșterii siguranței rutiere, disponibil pe pagina de internet a Inspectoratului de Poliție Județean Suceava, este folosit de suceveni pentru cele mai diverse probleme, de la cele la obiect, care vizează aspecte sesizate în trafic, până la chestiuni legate de neînțelegeri din familie ori de dragoste. În medie, lunar, se primesc zece sesizări concrete, care ajung la urechile șefilor Serviciului de Poliție Rutieră, în vederea demarării unor verificări.
Programul „Traficul rutier, mai sigur cu ajutorul dumneavoastră” este la dispoziția sucevenilor din vara anului 2007. Sesizările pot fi trimise pe site-ul sv.politiaromana.ro, lângă comentariu, expeditorul fiind invitat să-și lase datele de contact.
Agentul șef adjunct Bogdan Cîrneală, din cadrul Serviciului de Poliție Rutieră Suceava, care are printre sarcinile de serviciu monitorizarea mesajelor trimise, spune că aproximativ 50% dintre acestea sunt semnate, restul fiind anonime.
Probleme din trafic, rezolvate de Poliția Rutieră cu ajutorul șoferilor În ceea ce privește sesizările concrete, care vizează traficul rutier, multe dintre acestea se dovedesc foarte utile.
„Mai ales șoferii din municipiul Suceava sesizează adesea blocaje frecvente în anumite puncte din trafic. Alții se plâng că stau prea mult la semafor ori consideră că unele treceri de pietoni, indicatoare sau limitatoare de viteză nu sunt dispuse în locurile cele mai indicate”, explică agentul șef adjunct.
El a venit și cu două exemple în care astfel de sesizări au dus la modificări în trafic.
„În urmă cu ceva vreme, un șofer ne-a scris că stă prea mult la semaforul de la Nordic, în cartierul George Enescu. Am adus problema la cunoștința șefilor, timpii de la semafor au fost reanalizați, și s-a constatat că într-adevăr șoferul respectiv avea dreptate. Într-un alt caz, un indicator dispus pe DN 2 nu-și mai avea rostul, ba chiar încurca traficul, după ce șoseaua a fost modernizată. Am primit o sesizare și acesta a fost scos”, a arătat agentul șef adjunct Bogdan Cîrneală.
Peste 20% dintre mesaje, fără nici o legătură cu traficul În alte situații, unii suceveni, în mare majoritate anonimi, trimit mail-uri în care se declară nemulțumiți de sancțiunile pe care le-au încasat de la agenți și le cer acestora mai multă clemență. De asemenea, nu lipsesc acuzațiile grave la adresa unor agenți, fără prea multe detalii însă, și fără a fi asumate de cei care le trimit. Nu lipsesc nici mesajele de genul „dați amenzi mai multe, ori amendați șoferii care circulă cu viteză”.
Deși formularul electronic pus la dispoziție pe site este însoțit de un text care explică foarte clar că acesta este destinat sesizărilor privind traficul rutier, mai bine de 20% dintre mesajele primite vizează cu totul alte aspecte.
Printre acestea, agentul șef adjunct a găsit mesajele unor soții care reclamau că au fost bătute de soți, sesizarea unei persoane care anunța că a găsit un portofel, ori chiar un anunț matrimonial al unei femei, aflate în căutarea unui soț.
În această categorie intră „glumeții”, care trimit mesaje în bătaie de joc, dar mai ales cetățenii care au o problemă ce ar putea fi rezolvată de poliție, însă în nici un caz de cea rutieră.
„Toate sesizările care ne vizează și sunt asumate ajung la conducerea Serviciului de Poliție Rutieră, persoana care ne-a scris primind un răspuns scris în cel mai scurt timp posibil. Acest mod de lucru cu cetățenii nu are încă foarte mare amploare, dar sperăm să se dezvolte cât mai repede”, a conchis Bogdan Cîrneală.
De toate
Problemele din trafic, dar și din dragoste, sesizate Poliției Rutiere






