Dezbatere cu „scântei”

Problemele de trafic rutier din Suceava au acaparat total discuțiile pe marginea noului Plan Urbanistic General



Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier
Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier

Prima dezbatere publică a noului Plan Urbanistic General al Sucevei, o amplă documentație de specialitate, care reglementează modul de dezvoltare a municipiului pentru următorii 10 sau chiar 15 ani, a fost primită cu mult interes atât de autoritățile locale, de reprezentanți ai instituțiilor, dar și ai organizațiilor non-guvernamentale, care au fost prezenți vineri în sala de ședințe de la etajul 5 al primăriei. Ideile prezentate de specialiștii care lucrează la documentația respectivă de patru ani au suscitat mult interes, dar problema traficului rutier, cu care se confruntă fiecare sucevean, zi de zi, a acaparat toată atenția, stârnind chiar discuții aprinse și stări conflictuale.
Cum trebuie și ce trebuie să se facă în Suceava în următorii 10-15 ani
Pentru cei care vor să construiască ceva în Suceava, PUG-ul este ca un fel de Biblie a urbanismului, care spune ce trebuie făcut în diverse situații și ce nu este permis, fără a mai lăsa loc de interpretări, așa cum s-a tot făcut din 1996, de când a expirat vechiul PUG, prin intermediul a sute de PUZ-uri (Plan Urbanistic Zonal) și PUD-uri (Plan Urbanistic de Detaliu), care au făcut un adevărat haos urbanistic în anumite zone.
Tocmai de aceea a apărut nevoia realizării unui nou PUG, care să facă ordine în această privință.
Demersul este unul greoi pentru că o astfel de lucrare durează mult, iar perioada de valabilitate este una scurtă.
„Iată că după aproape 4 ani de la inițierea proiectului de realizare a unui nou Plan Urbanistic General al Sucevei am ajuns în faza dezbaterii publice. A fost un volum foarte mare de muncă, s-au mai adus modificări în legislație pe linie de urbanism, dar ne-am adaptat din mers. Acest PUG are un rol foarte important pentru municipalitate, atât în prezent, cât și în perspectivă, pentru că reglementează unitar dezvoltarea urbanistică, modul de abordare a problemelor de acest gen.
Oricine va veni să facă o lucrare în Suceava trebuie să respecte regulile din acest PUG. Nu mai pot fi interpretări. Autoritatea locală va avea astfel un instrument important la îndemână”, a spus primarul Ion Lungu, care a demarat acest proiect necesar pentru o viziune clară a ceea ce trebuie făcut de acum înainte.
PUG-ul, la care se lucrează de 4 ani, este realizat de arhitectul Constantin Gorcea și Urban Team București, costul acestuia fiind de 800.000 de lei.
Acesta conține patru etape majore, care au pornit de la analiza situației actuale a orașului, prin efectuarea a numeroase studii, care identifică problemele existente în multe domenii, venind și cu soluții care pot fi puse în practică.
Printre studiile realizate se numără cele referitoare la relația cu localitățile învecinate, la zonele construite protejate, o analiză a spațiilor verzi, a suprastructurii edilitare, un studiu de modernizare a circulației și a transportului în comun, un studiu de mobilitate și unul de inundabilitate.
După cum au remarcat și specialiștii, sistemul actual de circulație nu permite dezvoltarea coerentă a municipiului Suceava, probleme deosebite înregistrându-se în special în zona industrială.
Tocmai de aceea au venit cu propuneri de deviere a traficului de tranzit pe relația București – Botoșani, ruta ocolitoare nr. II fiind una dintre acestea, dar și alte propuneri, de noi artere de circulație, care presupun realizarea a trei noi poduri peste râul Suceava, dar și noi exproprieri de terenuri sau schimbarea destinației actuale a acestora.
Cum propunerile făcute au suscitat foarte mult interes, cu păreri pro și contra, unele exprimate destul de „aprins”, primarul Ion Lungu a solicitat o nouă dezbatere, axată doar pe problema mobilității.


Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier
Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier
Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier
Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier
Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier
Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier
Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier
Prima dezbatere a PUG-ului așteptat de patru ani a stârnit numeroase discuții, mai ales pe problema soluțiilor de fluidizare a traficului rutier


Recomandări

Demolarea totemului Iulius Mall din sensul giratoriu de la Bazar, făcută cu închiderea traficului rutier pe timp de noapte

Demolarea totemului Iulius Mall din sensul giratoriu de la Bazar, făcută cu închiderea traficului rutier pe timp de noapte
Demolarea totemului Iulius Mall din sensul giratoriu de la Bazar, făcută cu închiderea traficului rutier pe timp de noapte

Deputatul AUR Petru Negrea atrage atenția Guvernului asupra situației critice a infrastructurii rutiere din județul Suceava

Deputatul AUR Petru Negrea atrage atenția Guvernului asupra situației critice a infrastructurii rutiere din județul Suceava
Deputatul AUR Petru Negrea atrage atenția Guvernului asupra situației critice a infrastructurii rutiere din județul Suceava

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson