Problema săptămânii văzută de primarul Sucevei, Ion Lungu



Salarii mai mari pentru angajații Primăriei Suceava
Odată cu renegocierea contractului colectiv de muncă al angajaților Primăriei Suceava vor fi rezolvate o serie de probleme legate de forța de muncă. Aceste modificări, care vor aduce salarii mai mari pentru angajații Primăriei, sunt parte integrantă a bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul viitor.
Așa cum am mai spus și altădată, nu se poate face performanță fără a stimula financiar angajații. Eu, personal, sunt pentru a-i stimula pe angajații care muncesc și sunt dedicați Primăriei. Sunt și persoane care își sacrifică viața de familie pentru activitatea de la Primărie și, ca atare, trebuie plătite. De aceea, prin acest contract colectiv de muncă, încercăm să adăugăm la salarii primă de concediu, spor de fidelitate de până la 25%, spor de stres de până la 10%, sporuri de portarmă sau pentru lucrul cu calculatorul. Toate aceste sporuri sunt acordate în condiții perfect legale.
În același timp, vor fi asigurate echipamente necesare activității angajaților, în special pentru cei care lucrează în aer liber, pe domeniul public, în condiții de dificultate. Am cântărit foarte bine fiecare spor care va fi acordat, dar ne interesează în mod deosebit sporurile pe care le putem acorda personalului contractual. Aceștia au salarii foarte mici, comparativ cu funcționarii publici, deși condițiile în care lucrează sunt mai dificile.
Sper ca în urma discuțiilor care vor avea loc în ședința ordinară din 29 noiembrie, Consiliu Local să aprobe anexa cadru cu aceste categorii de salarizări. Când vorbim de dotări, ne gândim în primul rând la Poliția Comunitară. Nu am găsit încă soluția legală de a-i dota cu două sau chiar trei autovehicule performante, cu care să poată interveni prompt în caz de necesitate. Suntem în curs de aprobare la Agenția Națională a Funcționarilor Publici pentru a transforma Poliția Comunitară în serviciu public de interes local. În momentul în care a fost creată, Poliția Comunitară a fost cuprinsă în aparatul propriu al Primăriei. Sperăm ca, odată cu aceste modificări, să putem face și dotări separate.
În același timp, la parterul Primăriei Suceava, au fost amenajate câteva spații pentru birouri, în care vor funcționa Biroul de monitorizare pe linie de mediu și o parte a Serviciului Patrimoniu. Suntem conștienți că, pentru o activitate eficientă, este nevoie și de crearea unor condiții optime de lucru. Peste tot, lipsa forței de muncă, mai ales a celor pricepuți într-un anumit domeniu, a devenit o problemă spinoasă, iar noi, la Primărie, ne confruntăm de mai mult timp cu această situație. Dacă nu facem nimic, riscăm să pierdem și pe cei care ne-au rămas, atrași în alte părți, de salarii cu mult mai mari.