Probele examenului pentru obținerea permisului auto ar putea fi modificate



Probele examenului pentru obținerea permisului de conducere ar putea fi modificate, urmând a fi reintroduse poligonul și conducerea pe timp de noapte, potrivit unui proiect al Direcției Regim Permise și al Autorității Române Rutiere, sprijinit de Direcția Poliției Rutiere.
Directorul adjunct al Direcției Poliției Rutiere (DPR), comisar șef Theodor Boșman, a declarat, ieri, , că sistemul de examinare pentru obținerea permisului de conducere ar trebui refăcut.
El a precizat că DPR este în favoarea modificării acestui cadru, având discuții cu reprezentanții Direcției Regim Permise și Înmatriculări și ai Autorității Române Rutiere, care au inițiat un proiect.
„’Vrem ca în acest an să reintroducem poligonul, proba de condus pe timp de noapte, precum și cursul de rutieră preventivă”, a menționat Boșman.
Întrebat de numărul accidentelor aflat în creștere, în ciuda proiectelor și campaniilor inițiate pentru reducerea acestora, Boșman a precizat că în România există probleme cu infrastructura și cu educația și că ar trebui ca acestea să se dezvolte ca să se ajungă la reducerea numărului de accidente rutiere.
El a spus că anul trecut au fost depistate cu 30 la sută mai multe infracțiuni pe line de circulație, au fost aplicate cu 11 la sută mai multe amenzi, iar numărul permiselor reținute a fost cu 20 la sută mai mare. „Cu toate acestea, accidentele și consecințele s-au mărit, înseamnă că problema este în altă parte”, a subliniat Boșman.
Directorul adjunct al DPR a făcut aceste declarații după lansarea în România a Proiectului European „Lifesaver”, care vizează unul din obiectivele propuse la nivelul Uniunii Europene, reducerea cu 50 la sută a mortalității rutiere până în 2010.
Proiectul, aprobat de Comisia Europeană, are ca scop sprijinirea Poloniei, Portugaliei, României, Sloveniei, Spaniei și a Ungariei pentru creșterea eficienței activităților de prevenție rutieră, prin preluarea bunelor practici și asistență în aplicarea acestora din partea statelor membre TISPOL, recunoscute pentru realizările în domeniu.
Prioritățile proiectului european, realizat în comun de polițiile rutiere din 26 de state, le constituie siguranța tinerilor șoferi și a motocicliștilor, combaterea vitezei, a conducerii sub influența băuturilor alcoolice și a drogurilor, alături de derularea unor activități de prevenire privind portul centurii de siguranță.
Scopul TISPOL, organizație înființată de forțele de poliție rutieră din Europa, este reducerea costurilor societății, cauzate de cei aproximativ de 45.000 de morți și 3,5 milioane de răniți înregistrați anual pe drumurile Uniunii Europene.
România a înregistrat în ultimii doi ani o creștere a numărului și a consecințelor evenimentelor rutiere grave, în 2008 fiind înregistrate peste 10.000 de accidente grave, soldate cu aproape 3.000 de morți și peste 9.000 de răniți.
Potrivit Poliției Române, creșterea numărului de autovehicule, care anul trecut a ajuns la peste cinci milioane, în condițiile unei infrastructuri rutiere rămase în limite sensibil apropiate cu cea de la nivelul anilor ’90, numărul redus de kilometru de autostrăzi și sutele de localități ”liniare” care sporesc riscul rutier pe traseele drumurilor naționale europene, au dus la ambuteiaje frecvente și la îngreunarea circulației.
Astfel, pe principal arteră de circulație din România DN1 (E60), media anuală a valorilor de trafic s-a mărit cu 10,2 la sută, atingând la sfârșitul anului 2008 peste 12,5 de milioane de mașini.