Lucrări în derulare

Primul viaduct al șoselei de centură capătă formă săptămâna viitoare



Lucrări spectaculoase, dar și extrem de pretențioase la primul viaduct al șoselei de centură
Lucrări spectaculoase, dar și extrem de pretențioase la primul viaduct al șoselei de centură

Primul viaduct al șoselei de centură care va ocoli municipiul Suceava este aproape de finalizare. Constructorii au pregătit terenul și grinzile care urmează a fi amplasate, iar după ultimele verificări vor începe lucrările propriu-zise.
Este vorba de lucrări spectaculoase, dar și extrem de pretențioase, care necesită utilaje speciale și de mari dimensiuni.
Viaductul din apropierea șoselei care duce din municipiul Suceava spre Moara va avea patru deschideri și o lungime aproximativă de 150 de metri. Pentru fiecare deschidere se vor folosi patru grinzi uriașe, fiecare dintre acestea având o lungime de 50 de metri și o greutate de 155 de tone.
Pentru ca acești coloși să poată ajunge în timp util pe pilonii viaductului șoselei de centură, a fost pus la cale un sistem ingenios.
Inginerii de la SCCF Group Colas au pregătit chiar la fața locului un sistem de turnare a grinzilor, care a evitat astfel transportul extrem de dificil dintr-o altă zonă a țării. Odată ce grinzile au ajuns la parametrii optimi, muncitorii le-au transportat cu ajutorul unor macarale portal până în apropiere de locul unde urmează a fi montate. După ce inginerii vor decide că lucrarea se poate executa în condiții se siguranță, cu ajutorul altor utilaje de mare tonaj, grinzile vor fi puse pe poziții finale.
Constructorii se plâng că nu au front de lucru
Pentru că lucrarea care trebuie executată pentru finalizarea șoselei de centură este de mare anvergură, constructorii ar fi dorit să aibă la dispoziție un front de lucru mai mare. Acest lucru nu este posibil, deocamdată, deoarece exproprierile s-au realizat doar pentru un tronson de 3,1 km. Și termenul final de execuție este puțin probabil să fie respectat, mai ales că luni în șir nu s-a mișcat nici o cupă de pământ. Potrivit proiectului inițial, șoseaua de centură ar trebui finalizată în trei ani de la demararea lucrărilor, adică în octombrie 2011. În total, șoseaua de centură are o lungime de 13,2 km și va costa aproximativ 65 de milioane de euro.



Recomandări

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Istorii ițcănene (1)

Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulație în cel mult trei ani”

Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulația în cel mult trei ani”
Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulația în cel mult trei ani”

Reparația cu plombe a șoselei de centură a Sucevei, respinsă categoric de președintele CJ, Gheorghe Șoldan

Gheorghe Șoldan a fost pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor de asfaltare a variantei ocolitoare a municipiului Suceava
Gheorghe Șoldan a fost pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor de asfaltare a variantei ocolitoare a municipiului Suceava