Primul program de educație financiară pentru public, lansat ieri



Populația va fi ajutată să înțeleagă mai bine concepte financiare și să-și gestioneze mai eficient bugetele proprii prin campania lansată, marți, de Asociația pentru Protecția Consumatorilor (APC) și Junior Achievment, sub patronajul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Scopul campaniei de informare a populației în general – lansată marți pe site-ul www.bugetulfamiliei.ro – este acela de conștientizare a necesității introducerii educației financiare în viața consumatorilor români, pentru a le da posibilitatea de a avea cunoștințele de bază în momentul în care iau decizii importante cu efecte pe termen mediu și lung asupra lor și a familiilor acestora, potrivit repezentanților APC.
Această campanie a venit ca o necesitate pentru nevoile complexe ale indivizilor, cum sunt creșterea instabilității în domeniul muncii, scăderea securității sociale, creșterea responsabilității personale, creșterea prosperității, creșterea gradului de îndatorare, creșterea speranței de viață și ca o necesitate pentru produsele și serviciile financiare complexe, precum canale noi de distribuție, nivelul de reglementare al piețelor financiare, gama largă de produse financiare și creșterea dinamicii în dezvoltarea de noi produse, creșterea cantității de informații, a declarat, marți, directorul Centrul European al Consumatorilor România (ECC România), Răzvan Resmeriță.
Cu ajutorul campaniei, consumatorii vor fi sprijiniți în a găsi și obține informații pertinente și independente, în a-și dezvolta abilitățile și a le crește încrederea acestora față de oportunitățile și riscurile financiare, a susținut Răzvan Resmeriță.
„Asigurarea unei mai bune înțelegeri a caracteristicilor principale ale produselor și serviciilor, mărirea orizontului alegerilor consumatorilor și asigurarea că alegerile făcute de către aceștia sunt alegeri informate, alegerile făcute trebuind să fie în perfectă concordanță cu așteptările și nevoile consumatorilor”, a explicat directorul ECC România.
În cadrul acestei campanii va fi organizat programul „Train for Trainers – Bugetul Familiei”, va fi implementat un program de educație a adulților, în parteneriat cu Agenția Naționala pentru Ocuparea Forței de Muncă.
La nivel general, scopul educației financiare este de a se asigura ca deciziile pe care consumatorii le iau sunt în cunoștință de cauză și că aceștia acționează în deplina concordanță cu nevoile lor și circumstanțele existente, a precizat președintele ANPC, Dan Vlaicu.