Reacție

Primarul Câmpulungului nu vede nimic în neregulă în activitatea „hingherilor” de mașini



Gabriel Constantin Șerban: Eu am o mie de probleme pe cap, am să-mi iau o săptămână și o studiez tot dosarul și am să fac eu propuneri
Gabriel Constantin Șerban: Eu am o mie de probleme pe cap, am să-mi iau o săptămână și o studiez tot dosarul și am să fac eu propuneri

Primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc, Gabriel Constantin Șerban, singurul edil din județ care a bătut palma cu „hingherii” de mașini, nu știe de vreun abuz al acestora, deși orașul întreg, de la muncitor la judecător, vuiește de neregulile făcute de reprezentanții firmei Hi Speed Recovery Botoșani.
Când vine vorba de ridicările de mașini, primarul câmpulungean pare de pe altă lume și, deși chiar el a semnat contractul cu „hingherii”, nu cunoaște detalii ale activității acestora. Cel puțin, așa declară. „Am o mie de probleme pe cap”, se justifică edilul din Câmpulung Moldovenesc.
Șerban e de părere, însă, că datorită firmei botoșănene s-a rezolvat în proporție de 70% problema indisciplinei șoferilor din Câmpulung Moldovenesc.
„Noi din totdeauna vorbim că trebuie impuse niște reguli de disciplinare a oamenilor și, în primul rând, ca să nu uiți, dacă ai greșit vreodată, trebuie să fii atenționat destul de usturător. Nu acceptăm lucrul ăsta în momentul în care ni se întâmplă nouă”, consideră alesul câmpulungenilor.
Consilierii dau vina pe primar, primarul pe consilieri
Gabriel Constantin Șerban aruncă toată responsabilitatea derulării activității de ridicare a mașinilor în curtea consilierilor locali, cei care, în martie 2010, au aprobat hotărârea prin care s-a dat unde verde „hingherilor”.
La rândul lor, consilierii locali susțin că la acea vreme s-au gândit în principal cum să rezolve problema samsarilor de mașini care își lăsau autoturismele scoase la vânzare parcate săptămâni în șir pe principala arteră care traversează orașul.
Consilierii spun că în nici un caz nu au bănuit că se va ajunge în situația în care hingherii să stea la pândă și să ridice mașini selectiv, indiferent că încurcă sau nu circulația. Majoritatea consilierilor vor să scape acum de hingheri, însă susțin că primarul Șerban refuză să ia vreo măsură în acest sens.
Edilul, însă, o ține una și bună și explică că tot consilierii nemulțumiți sunt cei care ar trebui să vină cu amendamente la contractul încheiat între firma de ridicări mașini și municipalitate.
„Nu-i bătut în cuie, nu ținem pe nimeni în brațe, dacă vin cu amendamente care sunt pertinente, argumentate. Da, domule, propun modificarea locurilor de parcare pentru taximetrie, propun a se muta sau desființa semnele de parcare interzisă acolo și acolo, propun ca următoarele spații comerciale sau instituții să discute cu firma și să aibă câte două sau trei locuri de parcare… Eu am o mie de probleme pe cap, am să-mi iau o săptămână și o studiez tot dosarul și am să fac eu propuneri”, reacționează primarul Șerban.
În ce privește amplasarea zecilor de indicatoare de interzicere a opririi, în special pe porțiunea de DN 17 care străbate Câmpulungul, pe sensul de mers Vatra Dornei – Suceava, în zona marilor magazine și a unităților comerciale, edilul dă din umeri și susține că nu el a stabilit unde și cum vin amplasate respectivele indicatoare, ci o comisie din cadrul primăriei.
Practic, potrivit teoriei primarului, el doar a dat o semnătură pe contractul cu „hingherii”. În rest, în funcție de problema ridicată, altcineva e de vină.
I-am arătat primarului ce se întâmplă în orașul său
Cu contractul în față, i-am arătat primarului că scrie negru pe alb că „prioritar la ridicare sunt vehiculele care prezintă un real pericol pentru siguranța circulației sau perturbă fluența traficului rutier”, însă, în realitate, multe dintre mașinile ridicate au fost săltate din locuri în care nu încurcau în vreun fel traficul, putând fi luată doar măsura sancționării contravenționale sau cea a blocării roților. În locurile respective, erau parcate și alte autoturisme de care însă „hingherii” nu s-au atins, fapt ce încalcă flagrant prevederile altui punct din contract, potrivit căruia este interzisă ridicarea selectivă a mașinilor.
Tot în contractul cu „hingherii” de mașini se stipulează că aceștia „sunt obligați să poarte pe timpul activității o îmbrăcăminte distinctă și inscripționată vizibil cu însemne privind denumirea societății și activitatea efectuată”, punct, la fel, nerespectat de către angajații firmei SC Hi Speed Recovery SRL Botoșani.
Pe Calea Bucovinei și Calea Transilvaniei, principala arteră care traversează Câmpulungul, sunt porțiuni de drum pe care alternează parcarea regulamentară cu cea interzisă, situații care creează așa-zisele zone capcană, care îl pot induce în eroare pe orice conducător auto, mai ales dacă nu e din localitate și nu știe că „hingherii” stau la pândă.
Deși, teoretic, parcarea neregulamentară ar trebui constatată de Poliția Locală, care, ulterior, ar trebui să dispună, dacă situația o impune, pe lângă sancțiunea contravențională, și măsura complementară de blocare a roților ori ridicare a autoturismului respectiv, în practică „hingherii” de mașini sunt cei care fac ture prin oraș, cu o mașină neinscripționată, pândesc autovehiculele oprite sub incidența zecilor de indicatoare de interzicere a opririi, chemă repede un polițist local și în câteva minute saltă autoturismul. A recunoscut-o, zilele trecute, chiar șeful Poliției Locale Câmpulung Moldovenesc, Cristian Balan: „Au interes direct. Umblă prin oraș, urmăresc mașinile parcate neregulamentar și ne sună pe noi. Așa e, noi, polițiștii locali, avem și alte activități de făcut”.
O altă problemă ar fi spațiul de depozitare a mașinilor ridicate, spațiu care ar fi trebuit să aibă cel puțin 1.000 de metri pătrați și în care să încapă cel puțin 30 de autovehicule.
În realitate, în spațiul respectiv, situat la ieșirea din oraș, în spatele unei spălătorii auto, fără nici un indicator de orientare, încap maxim zece autovehicule, iar suprafața e aproximativ jumătate din cea cerută în caietul de sarcini al licitației câștigate de SC Hi Speed Recovery.
„Voi face o auditare a activității acestei societăți și a salariaților din primărie care nu și-au făcut datoria”
Toate aceste probleme par niște necunoscute pentru primarul Gabriel Constantin Șerban, care dă impresia că le aude în premieră de la jurnaliștii Monitorului.
Răsfoind printre foile contractului și ale regulamentului activității „hingherilor” și eschivând răspunsurile directe, aruncă responsabilitatea asupra consilierilor și asupra comisiilor de specialitate din primăria pe care o conducere.
Află de la propriii angajați că nu există o situație la zi cu numărul exact al mașinilor ridicate ori cu roțile blocate la hingheri.
Nu are răspuns nici la punctul 12 din contract, care prevede, la aliniatul 4, că „nu se poate aplica măsura de ridicare din motive obiective, în următoarele situații”, printre care (la litera „h”) – „intersecții, curbe, treceri pietoni, stații autobuz, stații taxi, zone pietonale”.
Sunt cel puțin câteva zeci de șoferi ale căror autoturisme au fost ridicate în astfel de situații.
Într-un final, primarul Gabriel Constantin Șerban a declarat că va cere să fie verificat modul în care își fac treaba „hingherii” de mașini și dacă se încalcă contractul între firma din Botoșani și primărie. „Voi face o auditare a activității acestei societăți și a salariaților din primărie care nu și-au făcut datoria și la sfârșitul lunii, în ședința de Consiliu Local, am să prezint o situație clară”, și-a luat angajamentul edilul Câmpulungului.


Gabriel Constantin Șerban și Gheorghe Flutur
Gabriel Constantin Șerban și Gheorghe Flutur
Gabriel Constantin Șerban: Eu am o mie de probleme pe cap, am să-mi iau o săptămână și o studiez tot dosarul și am să fac eu propuneri
Gabriel Constantin Șerban: Eu am o mie de probleme pe cap, am să-mi iau o săptămână și o studiez tot dosarul și am să fac eu propuneri
Elena Udrea și Gabriel Constantin Șerban
Elena Udrea și Gabriel Constantin Șerban
Gabriel Constantin Șerban: Eu am o mie de probleme pe cap, am să-mi iau o săptămână și o studiez tot dosarul și am să fac eu propuneri
Gabriel Constantin Șerban: Eu am o mie de probleme pe cap, am să-mi iau o săptămână și o studiez tot dosarul și am să fac eu propuneri