Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a anunțat în cursul zilei de ieri că majoritatea primăriilor din județ întârzie completarea și actualizarea datelor din registrele agricole. Sinescu a spus că printr-un ordin pe care l-a emis la începutul lunii octombrie 2012 au fost constituite patru comisii formate din reprezentanți ai mai multor instituții, care au avut de verificat stadiul completării registrului agricol la nivelul tuturor localităților din județ.
Florin Sinescu a explicat că potrivit prevederilor legale, pe data de 1 martie 2012 trebuiau completate datele cu privire la evoluția efectivelor de animale pe întregul an precedent, până la 31 mai trebuiau înregistrate datele cu privire la construcțiile noi, clădiri cu destinația de locuință și construcții-anexe, mijloacele de transport, utilajele și instalațiile pentru agricultură și silvicultură, iar până pe 30 iunie exista obligația înregistrării datelor privind modul de folosință a terenurilor, suprafețelor cultivate și numărul pomilor.
Prefectul a declarat că în urma verificărilor, la un număr foarte mare de primării s-au constatat întârzieri în completarea și actualizarea datelor din registrele agricole, atât pe format de hârtie, cât și în format electronic.
Florin Sinescu a arătat că la 112 dintre cele 114 primării din județ, înregistrările se fac, pe hârtie, pe formatul nou (2010-2014) al registrelor, iar la două primării registrele agricole în format nou au fost achiziționate și s-a început transcrierea datelor și înscrierea acestora pentru anul 2012.
„De asemenea, s-a constatat că aplicația informatică pentru registrul agricol model 2010-2014 este utilizată la un număr de 93 de primării, la celelalte 21 de primării această aplicație nefiind încă implementată”, a spus prefectul județului Suceava. El a adăugat că în urma controalelor s-a constatat că la 48 de primării din județ înregistrările datelor în registrele agricole pe format hârtie au fost finalizate, iar la 66 de primării aceste date sunt în diferite stadii de completare.
Florin Sinescu a spus că înregistrările în format electronic, pentru aplicația informatică 2010-2014, sunt finalizate la un număr de 28 de primării, iar la 72 de primării datele sunt în diferite stadii de înregistrare.
„21 de primării nu au încă noua aplicație informatică achiziționată, înregistrarea datelor făcându-se în format electronic pe aplicația informatică pentru registrele agricole 2007-2011. De asemenea, s-a atras atenția asupra responsabilităților ce le revin primarilor și secretarilor localităților cu privire la desfășurarea la timp a operațiunilor de completare a registrelor agricole și de comunicare a datelor centralizate, precum și asupra faptului că nerespectarea acestor obligații constituie contravenție și se sancționează. Ca urmare a acțiunilor de verificare a acestor comisii s-a solicitat unităților administrativ teritoriale respectarea termenelor de remediere a deficiențelor semnalate și a termenelor de înscriere a datelor în registrele agricole, atât pe format hârtie, cât și în format electronic, conform noilor modele de registre agricole și a aplicației informatice pentru anii 2010-2014”, a încheiat Florin Sinescu.
Nereguli
Primăriile sucevene întârzie completarea și actualizarea datelor din registrele agricole
