Primarii și secretarii celor 114 localități ale județului au fost instruiți vineri la Prefectură pe tema organizării și desfășurării alegerilor locale din 10 iunie. Potrivit purtătorului de cuvânt al Instituției Prefectului, Monica Tătaru, în cadrul ședinței a fost prezentat cadrul legislativ în baza căruia vor avea loc alegerile locale din acest an.
Prefectul Sorin Arcadie Popescu a prezentat principalele sarcini ce le revin autorităților locale cu privire la dotarea și amenajarea sediilor birourilor electorale de circumscripție, la actualizarea listelor electorale permanente, acțiune ce se realizează împreună cu Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Suceava și Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor Suceava, până cel mai târziu în data de 30 aprilie. Prefectul a solicitat primarilor să identifice din timp persoanele care se bucură de prestigiu în fața locuitorilor pentru a fi desemnați președinți și locțiitori ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, în condițiile legii.
Monica Tătaru a declarat: „Având în vedere necesitatea asigurării transparenței cheltuielilor efectuate, prin dispozițiile HG 142/2012 privind cheltuielile necesare pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2012, prefectul județului Suceava a atras atenția autorităților administrației publice locale că au obligația să comunice Autorității Electorale Permanente situația fondurilor prevăzute în bugetul local pentru organizarea procesului electoral, respectiv cheltuielile efectuate, separat pe cheltuieli de personal, cheltuieli materiale și cheltuieli de capital”.
Până în prezent, județul Suceava este în grafic cu realizarea acțiunilor pentru organizarea și desfășurarea alegerilor autorităților administrației publice locale din 10 iunie.