Transportul public de călători din municipiul Suceava ar putea fi asigurat, chiar de anul viitor, de 40 de autobuze electrice sau hibride, pe care Primăria Suceava intenționează să le cumpere în cadrul unui proiect cu finanțare europeană.
Recent întors de la Bruxelles, unde a participat la Forumul European al Vehiculelor Electrice organizat de Comisia Europeană, primarul Sucevei, Ion Lungu, a spus că s-au făcut pași importanți pentru concretizarea proiectului de introducere a transportului electric, ecologic și economic, în municipiul reședință de județ.
„Deja am depus o scrisoare de intenție la Agenția de Dezvoltare Nord-Est, în urma discuțiilor de la Bruxelles cu înalți reprezentanți ai Comisiei Europene, în special cu Magda Kopczynska, directorul DG Move – direcția ce gestionează proiectele referitoare la trafic și transport în comun”, a explicat Ion Lungu.
La întâlnirile de la Bruxelles au participat reprezentanți ai autorităților locale implicate în proiecte finanțate cu fonduri europene care au ca tematică electromobilitatea, între care și proiectul EVUE, rețeaua pilot de electromobilitate a orașelor europene, din care fac parte mari orașe și capitale europene – Oslo, Frankfurt, Londra, Stockholm, Lisabona, Katowice, Beja, Madrid, Zografou și Suceava, dar și producători sau dealeri de autovehicule electrice.
„Din discuțiile purtate cu reprezentanții firmei Solaris, din Polonia, mi se pare că produsele acestora s-ar potrivi cel mai bine pentru România, din mai multe puncte de vedere. Ei fac autobuze hibrid, ceea ce ne și dorim, din punct de vedere climatic sunt aproape de cerințele noastre, iar costurile și fiabilitatea sunt de asemeni de apreciat. Autobuzele electrice sunt mai scumpe cu aproape 150.000 de euro față de un autobuz clasic, dar diferența se amortizează foarte repede, din exploatarea lor. Merită să cumpărăm astfel de autobuze din bani europeni”, a concluzionat șeful municipalității sucevene.
Proiectul-pilot „EVUE – Mijloace de transport electric în zonele urbane din Europa” prevede introducerea transportului electric în cele zece orașe partenere, în scopul scăderii poluării urbane.