– Chiar dacă TPL, care va prelua de la 1 octombrie activitatea TPS-ului, nu are încă nici o bază auto proprie, iar autobuzele noi întîrzie să apară, conducerea municipalității e decisă să nu mai amîne cu încă o lună agonia TPS-ului
După o amînare de o lună de zile, noua societate de transport public local, TPL, ar putea să își înceapă activitatea de la 1 octombrie, cînd expiră termenul pînă la care a fost prelungită funcționarea TPS-ului.
Principala problemă cu care se confruntă însă municipalitatea suceveană este lipsa unui spațiu adecvat pentru desfășurarea activității noii societăți de transport public local, pentru că sediul în care funcționează TPS a fost cumpărat anul trecut de Atlassib, în prezent fiind scos la vînzare de către TASA Suceava.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, consideră însă că pînă la 1 octombrie va fi rezolvată și problema spațiului: “Cred că vom ajunge la o soluție de compromis, pentru că noua societate își va desfășura activitatea în același spațiu ca și pînă acum. În fond, e aceeași Mărie cu altă pălărie, tot de transport public se ocupă, tot cu aceleași mașini și utilaje și în mare parte cu aceiași oameni. Trebuie să ajungem la o soluție amiabilă cu TASA, pentru că ei dețin clădirile, dar noi deținem terenul. Tocmai de aceea i-am invitat la discuții cu noi, zilele următoare, cînd vom discuta amănuntele preluării activității TPS-ului de către TPL, cu fiecare din cei implicați”.
Deocamdată, parcul auto al TPL va fi același cu al TPS-ului, urmînd să fie preluate 10 autobuze, 12 troleibuze și 10 microbuze, pentru că apariția autobuzelor noi contractate de Primăria Suceava se lasă așteptată. Cum contractul prevede livrarea lor pînă la sfîrșitul anului, sucevenii vor mai avea de așteptat pînă cînd vor putea circula cu cele 15 autobuze IVECO.
Tot la sfîrșitul acestei luni expiră și contractul pe care maxi-taximetriștii suceveni îl au cu municipalitatea, încît, dacă nu va fi prelungit, s-ar putea crea o adevărată criză în privința transportului de persoane. Primarul Ion Lungu a spus că intenționează să prelungească acest contract pînă aproape de finele anului, mai precis pînă cînd vor sosi toate cele 15 autobuze noi, urmînd ca după aceea să fie organizată o nouă licitație, dar pentru un număr redus de microbuze de maxi-taxi.
Altfel spus, situația transportului public local lasă mult de dorit, noua societate existînd deocamdată numai pe hîrtie, falimentara TPS trăindu-și ultimele zile, chinuindu-se să mențină în funcțiune autobuzele și troleibuzele care adeseori arată mai rău decît cele dintr-un cimitir de mașini, pe cînd circulația în municipiu continuă să fie sufocată de miile de nereguli ale șoferilor de maxi-taxi.